Wpis z mikrobloga

Siemanko #ogrodnictwo - pytanie o aerację trwnika. Czy taki wałeczek do aeracji rzeczywiście coś robi? małe sprężynki. Na oko to do kłuje na 2cm :D mam makitę uv3000 wertykulator. Można dokupic akcesorium

Drugie pytanie. Trawnik po wertykulacji i zasypany piachem. Czy jest sens robić też aerację? Czy aaerator pomoże piaskowi ""opaść""
  • 8
  • Odpowiedz
Podpinam się do pytania, chciałam w tym roku zacząć coś robić poza koszeniem.
Kupiłam mikrokoniczynę do dosiania, podobno ogranicza potrzebę robienia czegokolwiek, ale ile w tym prawdy dowiem się dopiero jak się przyjmie.
  • Odpowiedz
@wielowitamin: Ja bym sobie zadał pytanie, czy jest w ogóle sens mieć trawnik. Rozmawiałem ostatnio ze szwagrem, zapalonym ogrodnikiem na ten temat. Ja jestem zielony (pun intended), ale on jest ostrym specem. Powiedział, w skrócie, że jest dużo innych ciekawych opcji co zrobić z ziemią, i nie rozumie dlaczego wszyscy wybierają trudną w utrzymaniu i praktycznie bezkorzyściową trawę.
  • Odpowiedz
  • 1
@Pomidorken: 20cm nawieziony humus. Ale raczej zbity. Pod spodem różnie ale trochę gliniasto - Lublin. Samą ziemię polepszam tj idzie w to granulowany obornik i biohumus. Jest spoko.

Zabiegi już zrobione. Zastanwiałem się tylko czy przejście z aeracją dodatkowo nie spowoduje że po piaskowaniu wszystko szybciej pójdzie w ziemię.

Wywaliłem 1,5 tony piachu na 230m2 trawnika. Samo to na pewno wpłynie pozytywnie na glebę.

Trawnik siany. Dwuletni

co do sensu trawnika
  • Odpowiedz
@Boreas_Linvail: @Dobry_Gospodarz: po trawie można biegać/ wjechać samochodem nawet jak trzeba, psy też za bardzo go nie niszczą (no, zależy gdzie). I jest to wybór prosty i relatywnie tani. Ja też bym wolała mieć piękne rabaty, obsadzone piętrowo i tylko ścieżki pomiędzy nimi, wysypane jakimś ładnym kamyczkiem, i duże oczko wodne, ale na dużym terenie taki ogród to albo projekt na całe życie, albo bardzo droga zabawa, wymagająca wiedzy, czasu,
  • Odpowiedz
  • 1