Wpis z mikrobloga

#elektronika #telewizja #dvbt2

hej, szukam dobrej anteny do dekodera z nowym standardem dvb-t2. Kompletnie nie znam się na tej gałęzi elektroniki, więc nie wiem czego szukać. (Sam dekoder to jakieś gunwo za 8 dych, ale to raczej bez znaczenia)

Sprawa wygląda tak - obecnie używana jest antena pokojowa, ale ta nie łapie wszystkich kanałów (są same od TVP, a Polsatu czy TVN brak). Wiem, że najlepszym rozwiązaniem byłaby antena zewnętrzna, jakiś talerz czy coś, ale tutaj może być problem z montażem.
Plus posesja dookoła zarośnięta jest drzewami, co może ograniczać zasięg. Na pewno ogranicza.

Generalnie - ma to być prezent dla członka rodziny, który czasem sobie wejdzie na mojego netflixa obejrzeć film, ale generalnie preferuje to, co jest aktualnie nadawane przez telewizję naziemną.

Budżet około 200 zł. Antena, plus dodatkowo wzmacniacz sygnału? (Bo też widziałem oferty takich zestawów).
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@hyrkoen: kup sobie taką standardową antenę siatkową która obsługuje DVB-T2 z doświadczenia zbierała ona lepiej sygnał niż jakiekolwiek wymyślne pokojowe czy kierunkowe a kosztowała po 50 ziko (teraz przez inflację może to być koło 100 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

O taką pierwszą z brzegu w googlach

https://www.mediaexpert.pl/telewizory-i-rtv/telewizja-dvb-t-i-satelitarna/anteny/antena-dvb-t-siatkowa-zewnetrzna-wzmacniacz?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyeWrBhDDARIsAGP1mWQsjCmo7Al4496li69juy7qDqh8Bap_TMzNPzc52bcNjbOKSOYzE4AaAk5xEALw_wcB
  • Odpowiedz
@hyrkoen: Zanim kupisz nową antenę, sprawdź czy masz dobrze ustawioną tę aktualną. Nie wiem gdzie mieszkasz ale MUXy TVNu i Polsatu na ogół są nadawane z tą samą mocą co TVP. Jeżeli odbierasz tylko TVP i masz dekoder dvbt2 to całkiem możliwe że kierujesz antenę na nadajnik "starego" dvbt w którym nadaje jeszcze MUX3 (TVP).
  • Odpowiedz
  • 0
@pesimist a jak to sprawdzić? Ponownie, o antenach wiem tyle, co Kaczyński o kobietach xD