Wpis z mikrobloga

#elektryka #pompaciepla
Wystąpiłem o warunki przyłączenia prądu do planowanego domku. W międzyczasie zmieniła się koncepcja na ogrzewanie i zamiast gazu wjedzie pompa ciepła. Dostałem warunki na moc przyłączeniowa 20kW na napięciu 0,4 kV. Starczy na pompę 9kW i resztę domu (rekuperacja indukcja itp) czy występować o kolejne?
  • 21
@wiecznybeton: zdaje się, że mam zabezpieczenie główne 20 ameprów?.

Patrze, że mojej 9kw pompie sugerują 25amperów :D nie wiem, nie znam się, działa nie wywala.

Niedzialami chodzi piekarnik, kuchenka, pompa i grzałka ( jak się odmraża ) ... nic nie strzela.
Zapłacisz raz więcej za podpięcie i spokój.


@Bad_Wolf: a nie jest tak, że jak jest w taryfie C to płaci za każdy kw mocy jakieś chore stawki, więc przy 40kw będzie miał jakieś 300zł gratis do rachunku, nawet przy zerowym zużyciu. Jaki sens wywalać taki hajs w powietrze, skoro na dzien dzisiejszy taki zapas będzie bezużyteczny?
@Bad_Wolf: xD

Jak op dopiero chce wystąpić o przyłącze to znaczy, że dopiero planuje się budowac. firmy energetyczne taryfę dla takich klientów dla niepoznaki nazywają "taryfą budowlaną", by ich wydymać bez lubrykantu na zasadach taryfy C.

Na "G11" sobie zmieni dopiero po zakończeniu budowy i odbiorze budynku - np. taka ENEA wymaga potwierdzenia z nadzoru budowlanego o odbiorze budynku (!) i za cholerę nie zmienisz tego wcześniej. Uważam za wyjątkowo upierdliwe
Jak op dopiero chce wystąpić o przyłącze to znaczy, że dopiero się buduje. firmy energetyczne taryfę dla takich klientów dla niepoznaki nazywają "taryfą budowlaną", by ich wydymać bez lubrykantu na zasadach taryfy C.


@KONONOWlCZ: wystąpienie o przyłącze nie ma nic wspólnego z "taryfą budowlaną". Ba, to nawet na tych samych "drutach" nie musi to być zrealizowane.

Na "G11" sobie zmieni dopiero po zakończeniu budowy i odbiorze budynku - np. taka ENEA
Zwłaszcza z pytaniem na jakiej podstawie osobie prywatnej wystawiają taryfę C.¯\(ツ)/¯