Wpis z mikrobloga

#budownictwo #konstrukcje #konstrukcjestalowe #budujzwykopem

Siema
Jakie wymagania musi spełniać podkładka w połączeniu śrubowym - pręt gwintowany przez który przełożone są:
1.Element z otworem okrągłym,
2. Podkładka,
3. Nakrętka
?

Chodzi mi o:
1.1. Jaka musi być grubość podkładki?
1.2. Jaka musi być średnica otworu w podkładce?
1.3. Jaka musi być średnica zewnętrzna podkładki?

Dziękuję bardzo za udzielanie się w temacie! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 15
@BrrHmm:
Jestem technikiem, więc się rozwinę. Jakie masz połączenie gwintowane na myśli. Pośrednie, czy bezpośrednie?

Jeżeli połączenie gwintowe przenosi jakieś obciazenia lub wibracje, to polecam podkładki sprężynowe lub typu NordLock.

Grubość podkładki jest znormalizowa dla danego otworu wg. PN ISO.
  • 0
@MrPerfetc: Tyle to ja też wiem. Jestem tylko ciekaw, czy są jakieś wytyczne, wymagania techniczne, normy odnoszące się do mojego problemu.

@CandyToy: Mam na myśli połączenie w postaci (patrz również rysunek):
1a) pręt gwintowany w górnej części (około 8/10 długości) zakotwiony w betonie,
2a) przez wystającą część pręta gwintowanego jest przełożony:
2a.1) element o przekroju prostokątnym, który na końcu poddany sile skupionej działającej po kierunku takim samym jak ustawienie pręta
BrrHmm - @MrPerfetc: Tyle to ja też wiem. Jestem tylko ciekaw, czy są jakieś wytyczne...

źródło: mistrz painta

Pobierz
  • 0
@mizabud: Od góry muszę mieć ciągłą powierzchnię.

@Torgerd: Czy jak patrzę od spodu, to czy otwór w elemencie prostokątnym może wystawać poza obrys podkładki? Jakieś wytyczne odnośnie tego zagadnienia?
  • 1
@Torgerd: Rysunek tak jak prosiłeś. Jest to widok od spodu.
Czasami będzie trudno wycentrować otwór w elemencie w stosunku do pręta gwintowanego.
Otwór w elemencie oraz podkładka mają zawsze przekrój okrągły.
Stąd pytanie, czy otwór może wystawać poza obrys podkładki? Są na to jakieś wytyczne, normy, wymagania techniczne?
Zrozumiałe jest to co zostało narysowane? :D