Wpis z mikrobloga

#szachy

Gram sobie od paru miesięcy. Na chess.com prawie 1300.

Nadarzyła się okazja, żeby wziąć udział w turnieju na żywo. Widzę, że zapisani są osoby z tytułami IM, FM. Turniej w szkole u mojego syna, która ma dosyć duże tradycje szachowe.

Mam kilka pytań - jest sens iść na taki turniej ? nie przeszkadza mi przegrywanie, ale czy to nie jakieś faux paus, że się tam pojawię.
Jakieś wskazówki co do kindersztuby na takim turnieju? Nie chciałbym wyjśc na troglodytę :)

Partia włoska białymi i francuz czarnymi - opłaca się to grać, czy zostanę zajechany? :)
  • 9
Gram od 3 msc i na chess.com mam 850. Coraz bardziej się przekonuję, że w szachach sukcesów nie odniosę :D
A na turniej zawsze można iść, co ci szkodzi, pewnie są kategorie.
@Asymilat: nie wiem czy francuz to dobry debiut dla początkującego. Od początku stoisz nisko i masz kłopot z gońcem. Oczywiście graj to co uważasz, że idzie Ci najlepiej. Na turniej z pewnością jest sens iść, zawsze jakieś doświadczenie.
@Asymilat: Oczywiście, że zapisz się na taki turniej.

Jeśli jest to turniej otwarty (inaczej nie zostaniesz zapisany), to będzie to prawdopodobnie turniej rozgrywany systemem szwajcarskim, gdzie z silnym zawodnikiem spotkasz się w pierwszej rundzie i tyle. Dalej będziesz grał z zawodnikami którzy mają podobną ilość punktów co ty. W połowie turnieju będą to zawodnicy na twoim poziomie.

Debiuty graj takie jakie najlepiej znasz. Włoska i francuska to solidne debiuty grane w
@Asymilat:
Zobacz sobie jaki ranking mają najsłabsi zapisani zawodnicy. Jeśli przegrasz pierwsze 1-2 partie, to najpewniej będziesz grał z nimi. Według mnie fajnie zobaczyć jak to jest grać z mocnymi zawodnikami, w normalnej partii, nawet jeśli twoje szanse na wygraną są jak na trafienie czwórki w lotto.

Jeśli przed turniejem będziesz grał jeszcze jakieś partie online, to radzę poćwiczyć obsługę zegara. Ustaw sobie jakiś przedmiot na biurku, włącz dłuższą partię i