Aktywne Wpisy
pieknylowca +326
Dzień matki u inwestorów #frajerzyzmlm
![pieknylowca - Dzień matki u inwestorów #frajerzyzmlm](https://wykop.pl/cdn/c3201142/cfa157b0933f251d10417cb67a647aaa917902343cd298834fe463ec24602aaf,w150.jpg)
źródło: IMG_20240526_080453
Pobierz![g0blacK](https://wykop.pl/cdn/c3397992/g0blacK_HGM1oubXsJ,q60.jpg)
g0blacK +379
Ciekawe czy gdzieś tam w środku mają świadomość tej #!$%@? w jakiej są. Czy siedząc w hotelu, albo robiąc 50 zdjęć jakiejś przystawki za 7euro i będąc 16 w kolejce do zrobienia sobie zdjęć w wypożyczonym samochodzie, przychodzi refleksja? Czy oni sobie nawzajem są w stanie spojrzeć w twarz? Czy zdają sobie sprawę jakimi odpadami społecznymi są, którzy poświęcili często najbliższe znajomości i pieniądze rodziny, żeby świadomie robić z siebie debila w
![g0blacK - Ciekawe czy gdzieś tam w środku mają świadomość tej #!$%@? w jakiej są. Czy...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/601d639d612ada26bce4753a8fe7705273d61ba3b615206d339ebf23eedb7218,w150.jpg)
źródło: e6e234340101ba4d9c58d8c689de727d25a9108a88be8f551d5da098ee71910c,w800
Pobierz
Duński importer niemieckiego Kraidlera zbudował i stuningował silnik tak aby ten startował w wyścigach GP 50cm3. Przez szereg lat ta konstrukcja wygrywała dlatego że jej zakres obrotów z maksymalną mocą na poziomie 17KM wynosił około 1500 obr/min od 14 500 do 16 000
Dzięki temu można było zastosować skrzynię biegów tylko o 6 przełożeniach. (Konkurencyjny motocykl Suzuki osiągał 18KM ale zakres obrotów z tą mocą wynosił tylko 800 obr. Więc aby trzymać się ciągle w tym wąskim zakresie obrotów trzeba było zrobić skrzynię z nawet 12 przelożeniami.) Van Veen miał silnik z zamontowanym stawidłem czyli zaworem obrotowym zamontowanym na wale korbowym i przez to gaźnik zamontowany z boku komory korbowej i zasila ją bezposrednio pomijając kanał dolotowy w cylindrze.
WAGA 54kg na sucho
Moc 17KM
Vmax 160 km/h.
I teraz co ważne, zauważcie że mimo iż motocykl ma tylko 17 KM potrafi porobić prawie wszystkie 250-400 obecnie dostępne na rynku. Dlaczego ponieważ za stery tego cuda techniki wsadzali się kierowców tak małych że mogli by robić za dżokeja a ich waga z ciuchami żadko kiedy przekraczała 60 kg, oni też potrafili schować się całkowicie za bardzo opływową owiewką. A więc mamy motocykl o wadze 120 kg który jest super opływowy.
Do tego opony szerokości tych z komarka.
Zdjęcia #motocykle w komentarzach.
źródło: 1978-Van-Veen-PA-Kreidler50_0720-022-750x469
Pobierzźródło: 1978-Van-Veen-PA-Kreidler50_0720-005-750x541
Pobierzźródło: 2807280218
Pobierz@baba_by_sie_jednak_przydala: kolego gdy powstał van Veen to były lata 1970! I wtedy były wyścigi 50cm3 w Moto Grand Prix.
Ten motocykl jak zauważyłeś startował na
@JuneJohn: no właśnie chodzi o rozwój technologii to na małym silniku łatwiej jest co kolwiek robić, szybciej widać efekty i jest znacznie taniej niż na takiej 250/500. Zresztą tak jak napisałeś dzisiaj klasa 50 w cross jest skierowana dla 8-12 latków a klasa 85cm3 jest
@baba_by_sie_jednak_przydala: oczywiście że tak. Gdyż wystarczy zmienić zębatki aby przystosować ten motocykl na kurtki tor i wtedy zjada już na starcie każdą 125 4t.
Nigdy nie spotkałem się z Simsonem od wojtali i nie wiem jakie ma parametry.
Raz spotkałem się z tym że gosć w Niemczech zrobił Simsona 50cm3 o mocy 20,6 KM lecz bez kompletnego przerobienia ramy i wszystkiego innego
@JuneJohn W polsce swojego czasu byl classic cup i to swietna alternatywa dla ludzi ktorzy nie maja tira pieniedzy (koszta wyscigow wspolczesnych motocykli
@baba_by_sie_jednak_przydala: oczywiście że szczyt mocy zostaje na tych samych obrotach tylko że zmniejszając zębatkę z przodu a zwiększające z tyłu zmniejszasz też vmax tego
@JuneJohn: ścigać się można wszystkim, im coś ma mniej mocy to bardziej liczą się umiejętności. Małe pojazdy z małą mocą są tanie, a rywalizacja z innymi daje dużą frajdę. Więc z jednej strony śmigasz małym lekkim, wybaczającym błędy (w razie wypadku odbudowa to cena skrzynki
@baba_by_sie_jednak_przydala: co ci się kupy nie trzyma, zacytuj i skomentuj proszę. Bo może gdzieś błąd zrobiłem albo gdzieś źle się wyraziłem.
np. przy 11 tys obr gdy silnik ma 11KM TO jadąc 70 km/h na 4 biegu bez problemu wstaje i ciągnie do tych 160 gdyż opory powietrza są znacznie mniejsze niż przy 120 km/h a tyle by miał gdyby miał przełożenia jak na filmie.
Oczywiście jest to układ i silnik stricte szosowy.
Jeśli o ten fragment chodzi to chodziło mi o 16 tys obr. A nie 160 km/h
@baba_by_sie_jednak_przydala: może jednak dasz się nakłonić na dyskusję. Może i ja się czegoś nauczę.
@xspeditor: trzeba pamiętać że to lata 1974 czyli 50 lat temu. Dziś jakby to z karbonu i tytanu zrobili to być może zeszli by do 34kg. Być może, ale nie mam porównania do współczesnych 50cm wyścigowych.