Wpis z mikrobloga

Ostatnio trochę wciągnęła mnie astrofotografia i chciałbym się poradzić. Mam dwa obiektywy, tamron 17-70 2.8 i Sony 70-350 4.5/6.3 i coś tam idzie strzelić, ale bez szału. Stąd mam pytanie, w co zainwestować by mieć lepszy obrazek? Chciałbym żeby było to coś poręcznego, niedużego i żeby dało się strzelić plejady czy coś w ten deseń, by było widać obłoki itp. Zastanawiam się nad samyang 135 1.8. Czy może wybrać jakiś teleskop? A może zainwestować w coś innego? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o sprzęt do astrofotografii więc byłbym wdzięczny za pomoc
#astronomia #astrofoto #astrofotografia #fotografia
  • 14
@BajanArt: a masz 1000 zł, 5000 zł czy 10000 zł? :D

Ale zacznijmy od początku. Powiedz dokładnie jaka astrofotografia się interesuje, daj przykłady fotek jakie chciałbyś zrobić. Czy jesteś gotowy na astrofotografię, bo to drogie hobby, a apetyt rośnie w miarę jedzenia i co jakiś czas chce się przekroczyć kolejną granicę? Czy masz gdzie w okolicy ciemne niebo czy będziesz dojeżdżał? Czy masz tam stałą miejscówkę? Czy jesteś gotowy na porażki,
  • 0
@mirekwirek: ze 2k mógłbym wydać, albo trochę więcej. Obecnie coś tam próbuję bez prowadzenia robiąc stackowanie, ale na tym obiektywie sony brakuje mi światła i nie wiem, czy zainwestować w montaż czy jaśniejszy obiektyw. Dajmy na to, chciałbym, żeby było widać jako tako mgławice np. na plejadach. O miejsce nie muszę się martwić bo mieszkam w małym miescie, za którym jest stosunkowo ciemno. Myślę, że taki efekt jak na zdj niżej
BajanArt - @mirekwirek: ze 2k mógłbym wydać, albo trochę więcej. Obecnie coś tam prób...

źródło: M45_1024x680

Pobierz
@BajanArt: To odpowiedź na szybko, bo jestem w ruchu: