Wpis z mikrobloga

@ArmageddonPrzeciwBladziom: ogolnie to nie jest jakies trudne z dzisiejsza technologia, calosc polega wylacznie na tym, ze w grze jest sprawdzany jakis warunek, np. gra sprawdza "czy wlozona jest oryginalna plyta z gra", to trzeba naniesc patch taki aby na to pytanie byla odpowiedz zawsze potwierdzajaca.
  • Odpowiedz
ogolnie to nie jest jakies trudne z dzisiejsza technologia, calosc polega wylacznie na tym, ze w grze jest sprawdzany jakis warunek, np. gra sprawdza "czy wlozona jest oryginalna plyta z gra", to trzeba naniesc patch taki aby na to pytanie byla odpowiedz zawsze potwierdzajaca.


@brakloginuf: grę masz dostarczaną w postaci skompilowanego pliku wykonywalnego. Jeśli nie masz dostępu do oryginalnego kodu źródłowego, to nic nie znajdziesz ani nie zmienisz. Oczywiście, jak
  • Odpowiedz
grę masz dostarczaną w postaci skompilowanego pliku wykonywalnego. Jeśli nie masz dostępu do oryginalnego kodu źródłowego, to nic nie znajdziesz ani nie zmienisz.


@ArmageddonPrzeciwBladziom: blablabla, dzisiaj sa takie debuggery ze nie trzeba asamblera na x86 dobrze znac zeby sobie z tym poradzic

Jeszcze gorzej, gdy program jest dodatkowo haszowany podczas
  • Odpowiedz
akos caly kod zrodlowy do cs 1.6 wiele lat temu napisalismy od zera 1:1, jedynie poprawilismy bledy, a mielismy tylko skompilowany kod bo kodu zrodlowego valve nie udostepnilo. A to bylo jakies 13 lat temu, gdzie narzezia byly duzo bardziej prymitywne badz niedostepne


@brakloginuf: ożeż ty w mordę! Z kim ja tutaj piszę? ()
  • Odpowiedz
@ArmageddonPrzeciwBladziom: dzisiaj masz poradniki na youtube tlumaczace reverse engineering, debuggery sa bardzo zaawansowane. Do tego dzis piractwo zmalalo na tyle, ze nie nalezy spodziewac sie rozleglych systemow antypirackich. Jak pisalem wczesniej - dzis zabezpieczenia to ciagla lacznosc z internetem i wymiana danych z serwerem producenta.
  • Odpowiedz
@brakloginuf Nie wiem czy czytałeś kiedyś jak działa Denuvo i nie chodzi mi tu o to Denuvo w starszych grach ale w tych najnowszych. Ciekawy temat i na pewno nie jest to tylko zabezpieczenie typu "czy jest włożona płyta?" ( ͡º ͜ʖ͡º)
Wiadomo przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, reverse engineeringu i disassemblacji można złamać każde zabezpieczenie ale potrzeba trochę czasu. Dodatkowo gdzieś kiedyś czytałem plotę o tym
  • Odpowiedz
@Deamon38: czy przypadkiem denuvo to nie jest to zabezpiezenie ktore slynie z tego, ze jest zawsze zlamane? Czy to najnowsze zabezpieczenie dziala gdy sie nie ma dostepu do internetu? Pytam, bo ja nie gram od lat wiec nie wiem, ale branza gier nigdy nie slynela z dobrych zabezpieczen

PS. To wlasnie dlatego nie mozna zainstalowac aplikacji banku na telefonie z androidem i rootem, bo wtedy jest obawa ze aplikacja szybko
  • Odpowiedz
@brakloginuf Bez dostępu do internetu raczej nie uruchomisz nawet gry która korzysta z Denuvo. I tak, jest coraz częściej łamane ze względu na to że Denuvo mocno wpływa na obciążenie procesora podczas gry co skutkuje tym że rozgrywka nie jest płynna. W Hogwarts Legacy zabezpieczenie zostało złamane po ok 10 dniach od premiery i z tego co słyszałem scrackowana gra działa lepiej niż oryginalna na samym początku bez aktualizacji ( ͡
  • Odpowiedz
@Deamon38: no i gdzie te zabezpieczenia? Temat lacznosci z internetem omawialem w postach wyzej, czesc danych jest na serwerze producenta, przesylane w formie zasyfrowanej. Ilosc contentu moze byc duza, wiec kto chce sie w to bawic? Nikt, to zabawa, pieniedzy z tego nie ma. Czasami sie okazuje ze nic nie bylo pobierane, wiec wtedy jak sam zauwazyles szybko zabezpieczenia sa zlamane.
  • Odpowiedz
@brakloginuf Właściwie to możesz instalować aplikacje bankowe na tel z rootem tylko nie możesz płacić zbliżeniowo telefonem. Są też sposoby aby roota ukryć tak aby aplikacja "myślała" że wszystko jest ok. W Androidzie istnieje coś takiego jak SafetyNET który sprawdza czy jest odblokowany bootloader albo czy User ma roota i decyduje o tym czy może on korzystać z płatności zbliżeniowych i tym podobnych rzeczy.
  • Odpowiedz