Wpis z mikrobloga

W styczniu planuję wyjechać na conajmniej rok do Australii, mam wizę upoważniającą do pracy na pełen etat. Z wykształcenia jestem mgr inż. chemikiem z 4-letnim doświadczeniem, ale od długiego czasu chcę spróbować sił w IT, głównie przez pracę zdalną. Najprostsza droga - testowanie manualne, na którego naukę chcę poświęcić czas wolny po pracy - ok. 15h/tydzień, zaczynam od zera.
Czy zna ktoś z was tamten rynek? Czy konkurencja dla juniorów jest tak samo duża jak w PL/EU. Czy przez 5 msc zdobędę wiedzę/praktykę na zadaniach, aby kandydować na takiego juniora?

#testowanieoprogramowania #programowanie #australia
  • 8
  • Odpowiedz
@maxyking: potraktuj to co napisze baarrrdzo ostroznie, bo nie dotyczy IT, ale z tego co slyszalem to australijski rynek pracy jest w zaskakujaco ciezki, zycie drogie i wcale nie jest tak super, plus odleglosci sa olbrzymie [zerknij na mape Australii i zobacz w jakiej odleglosci od siebie sa duze miasta i co jest pamiedzy nimi].

I moze glupie pytanie - skoro uderzasz w prace zdalna, to czemu interesuje Cie rynek australijski?
  • Odpowiedz
  • 0
@DryfWiatrowZachodnich: Ja słyszałem zupełnie co innego z pierwszej ręki ;) Każdy wracający stamtąd zachwala poziom życia i mieszkańców. To prawda, że trzeba liczyć się tam z dużymi dystansami, ale do tego jestem przyzwyczajony - codziennie 120 km łącznie w dwie strony do pracy. Życie jest drogie, ale podstawowe wynagrodzenie w najprostszych zawodach pozwala na godne życie z możliwością odłożenia. Poza tym, jestem finansowo przygotowany na suche miesiące bez lepszej pracy tam,
  • Odpowiedz