Ceny transportu towarów w Rosji poszybowały w górę
Popyt na transport drogowy towarów w Rosji wzrósł o 61% w ciągu sześciu miesięcy, co doprowadziło do wzrostu ich kosztów nawet o 38%, pisze Kommersant.
Według dyrektora handlowego SOTA Logistic Kirill Latinsky, jedną z przyczyn gwałtownego wzrostu kosztów usług był niedobór kierowców kategorii E. Według jego szacunków niedobór sięgnął 26%, a to „prowokuje wzrost wynagrodzenie." „Teraz nie jest łatwo znaleźć kierowców na autostrady dalekobieżne nawet za 190-200 tysięcy rubli. Udział kosztów osobowych w transporcie to około 25-30% – dodaje.
Według Latinsky'ego występują również problemy ze sprzętem, zwłaszcza z uniwersalnymi czteroosiowymi platformami kontenerowymi i naczepami namiotowymi o pojemności 110 metrów sześciennych. Wyjaśnia, że „znaczna ilość transportu” została przeniesiona na tereny zaanektowane – do „DRL”, „ŁRL”, obwodów zaporoskiego i chersońskiego Ukrainy, „ponieważ tam płatność jest wyższa”.
Popyt na transport drogowy towarów w Rosji wzrósł o 61% w ciągu sześciu miesięcy, co doprowadziło do wzrostu ich kosztów nawet o 38%, pisze Kommersant.
Według dyrektora handlowego SOTA Logistic Kirill Latinsky, jedną z przyczyn gwałtownego wzrostu kosztów usług był niedobór kierowców kategorii E. Według jego szacunków niedobór sięgnął 26%, a to „prowokuje wzrost wynagrodzenie." „Teraz nie jest łatwo znaleźć kierowców na autostrady dalekobieżne nawet za 190-200 tysięcy rubli. Udział kosztów osobowych w transporcie to około 25-30% – dodaje.
Według Latinsky'ego występują również problemy ze sprzętem, zwłaszcza z uniwersalnymi czteroosiowymi platformami kontenerowymi i naczepami namiotowymi o pojemności 110 metrów sześciennych. Wyjaśnia, że „znaczna ilość transportu” została przeniesiona na tereny zaanektowane – do „DRL”, „ŁRL”, obwodów zaporoskiego i chersońskiego Ukrainy, „ponieważ tam płatność jest wyższa”.
#rosja #wojna #ukraina #transport