Fajny ten rynek kart graficznych. Jak chcesz się na boku bawić w zabawki takie jak ESRGAN czy Stable Diffusion to jesteś skazany na Nvidię, bo wsparcie dla AMD jak i Intela w tej kwestii leży i kwiczy. Z czego od Nvidii masz do wyboru albo serię 30 gdzie 16GB RAMu dostępne jest tylko w kiepskiej 3060, gdzie mocniejsza 3070 ma tylko 8GB, i serię 40 której nawet nie ma co brać pod uwagę, 4060 z mniejszą szyną pamięci niż 1060, śmiech na sali.
Z czego wymagania VRAM są tylko i wyłącznie winą leniwych deweloperów którzy uznają że jak PS5 i XSX mają od cholery dostępnego VRAMu to można olać optymalizację na pecety no bo jak każdego stać na PS5/XSX to każdego stać na podobnego peceta, co nie? Bo to nie jest tak że konsole są sprzedawane ze stratą którą odrabia się droższymi grami a rynek pecetów musi sprzedawać sprzęt po pełnej cenie, o windowaniu cen nie wspominając?
którzy uznają że jak PS5 i XSX mają od cholery dostępnego VRAMu
a mają? bo te 16GB(z czego 2.5GB odpada na system dla xboxa x) to jest wspólnie vram i ram. czyli 13.5GB dla gier, i tu musi się zarówno ram jak i vram zmieścić.
jak gra użyje 8GB ramu to zostanie raptem 5.5 dla grafiki @supra107:
@10129: No to w takim razie skąd takie niedorzeczne wymagania VRAMu w grach które na logikę powinny chodzić nawet na kartach z 6GB VRAMu ale na takich kartach nagle mają problemy? Jeżeli przeciętnie gry na PS5/XSX wykorzystują jakieś 6GB VRAMu to taka 3070 powinna być wystarczająca, a czasami nie jest.
Skąd to się bierze? Jakoś architektura współdzielonego RAMu w konsolach jest inna niż dedykowany RAM/VRAM w pecetach gdzie VRAM wymaga większego
@supra107: myślę, że jest tak że priorytetem są konsole, a PC jest traktowane po macoszemu. No i to patologiczne podejście, że wypchać jak najszybciej, a potem się zateguje
@supra107: Producenci rynku PC przestrzelili sobie oba kolana a teraz narzekają że sprzęt nie schodzi. Zaskakujące że najlepiej na tym wszystkim wychodzi... Intel xD Nie dość że deweloperzy sterowników Arc okazali się być wręcz bogami z wersji na wersje dorzucając kolejne procenty wydajności, to jeszcze platforma LGA 1700 jest bardziej opłacalna niż AMD AM5. Chcesz dalej jechać na DDR4? Proszę bardzo. Chcesz tani procesor? Proszę bardzo.
myślę, że jest tak że priorytetem są konsole, a PC jest traktowane po macoszemu
@vulcanitu: Ciężko nie zmienić priorytetów gdy przez jakieś dwa lata rynek komputerów do gier został całkowicie zezłomowany. Wielu graczy przeszło na konsole i na nich zostaną.
@supra107: ja tam nie wiem, nie gram w #!$%@? gry i na 3070 se pykam w 4k z dlss w te #!$%@?. Jedyną problematyczną jest Kingdom come który się wydupia na ryj w 4k i muszę (z wielkim żalem) grać w 1440p 120fps.
@ReeceWithouterpoon: To myślę że taka 3070 mnie w pełni zadowoli, i w grach i w zastosowaniach ML. Pewnie kupię też lepszy, nowszy zasilacz żeby móc przełożyć stary do serwerowego, i jednak się skończy na kupieniu wszystkiego do nowej karty, bo budę już kupiłem. xD
@supra107: duży plus 3070 to jej niewygórowane zużycie prądu, a jak znajdziesz model w którym można podnieść power limit więcej niż 10% to po UV z OC można z takiej karty 70ti zrobić. Gddr6 fajnie się podkręca: odpalasz bencha w tle i podnosisz powoli takty w afretburnerze, jak zaczną się pojawiać artefakty to zostajesz przy poprzednim. Prawdopodobnie dojdziesz do przepustowości podobnej do gddr6x, jeśli będziesz potrzebował. Ale te +500mhz można dawać
Z czego wymagania VRAM są tylko i wyłącznie winą leniwych deweloperów którzy uznają że jak PS5 i XSX mają od cholery dostępnego VRAMu to można olać optymalizację na pecety no bo jak każdego stać na PS5/XSX to każdego stać na podobnego peceta, co nie? Bo to nie jest tak że konsole są sprzedawane ze stratą którą odrabia się droższymi grami a rynek pecetów musi sprzedawać sprzęt po pełnej cenie, o windowaniu cen nie wspominając?
#pcmasterrace #komputery
a mają? bo te 16GB(z czego 2.5GB odpada na system dla xboxa x) to jest wspólnie vram i ram.
czyli 13.5GB dla gier, i tu musi się zarówno ram jak i vram zmieścić.
jak gra użyje 8GB ramu to zostanie raptem 5.5 dla grafiki
@supra107:
Skąd to się bierze? Jakoś architektura współdzielonego RAMu w konsolach jest inna niż dedykowany RAM/VRAM w pecetach gdzie VRAM wymaga większego
tu na końcu nieco o tym jest https://www.techspot.com/article/2670-vram-use-games/ z konsolami.
też może tam jest zapotrzebowanie mniejsze na ram i większa część tej pamięci idzie na vram? bo na pc w ramie też siedzi to co dla grafiki częściowo.
@vulcanitu: Ciężko nie zmienić priorytetów gdy przez jakieś dwa lata rynek komputerów do gier został całkowicie zezłomowany. Wielu graczy przeszło na konsole i na nich zostaną.
@ReeceWithouterpoon: trzymasz się jakoś po takim nieszczęściu? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Gddr6 fajnie się podkręca: odpalasz bencha w tle i podnosisz powoli takty w afretburnerze, jak zaczną się pojawiać artefakty to zostajesz przy poprzednim. Prawdopodobnie dojdziesz do przepustowości podobnej do gddr6x, jeśli będziesz potrzebował. Ale te +500mhz można dawać