Wpis z mikrobloga

Cały ten OceanGate nie miał sensu żeby popływać na 4 km, zebrano blisko 18 milionów dolarów i zbudowano za to prymitywny prototyp jednostki. Mnóstwo pięniędzy zmarnowano na marketing. Maksymalna głębokość w certyfikacje to zazwyczaj 30% mniej niż konstrukcja przewiduje, Titan miał elementy które oceniano na 1500 m. Na świecie jest blisko 30 modeli jednostek które potrafią zanurzać się na ponad 4km i w przypadku awarii nawet jakby osiadł na dnie z racji certyfikacji i spójnych systemów wyciąganie jest proste a przynajmniej jeżeli znajdujemy się niedaleko USA. Amerykanie mają system który nazywa się FADOSS jednym słowem to ogromna wyciągarka z bezzałogowymi robotami która bez problemu wyciąga helikoptery z 5 km pod wodą o ile masz systemy nadawcze i wiedzą dokładnie gdzie jesteś. Komunikacja na nawet 10 km pod wodą to nie jest kosmiczna technologia. W 1960 za pomocą sonaru załoga Piccarda komunikowała się z 10 km, bez problemów. Najbardziej legendarna wyprawa, przy okazji mieli przypięty do batyskafu specjalny model Rolexa Submarinera który wytrzymał podróż na 10 km.

Wydano 18 milionów dolarów za samoróbkę bez żadnych standardów kiedy w okolicach 18 milionów można nabyć certyfikowany Triton 13000/2, nazywany odkrywcą Titanica. Za 50 milionów można dostać model który potrafi zejść w najniższe miejsce na ziemi ale nie gwarantuje już takich widoków. To nie jest jakaś byle firemka, ich jednostka zeszła poniżej 10 km i została okrzyknięta jedyną niezniszczalną. Może i mieści tylko 2 pasażerów (pilot + pasażer), ma autonomię około 12 godzin ale oglądasz wrak Tytanica z wielkiej akrylowej kuli z doskonałym oświetleniem widać perfekcyjnie wrak. Firma rozwija te projekty niemal 20 lat, są dopracowane. Titan miał małe okienko a resztę oglądano na monitorach z kamer o przeciętnej rozdzielności. Wycieczki z Tritona też są urządzane i kosztują podobne pieniądze ale tam dokładali łatkę "odkrywców", "własnej łodzi" jednym słowem wybierałeś emocje, słaby widok na wrak i szanse na zgon wyższe niż u innych. Rzeczywiście wspaniała instytucja, miliarderzy który próbują z siebie zrobić pionierów mimo że są już genialne komercyjne rozwiązania. Zgrywać wielkich odkrywców i konstruktorów. Chcieli to wreszcie się rozerwała i tyle, CEO tego projektu zawsze kwestionował uwagi z branży o jego projektach.

https://tritonsubs.com/subs/gullwing/

#titan #titanic #ciekawostki
janeknocny - Cały ten OceanGate nie miał sensu żeby popływać na 4 km, zebrano blisko ...

źródło: Zrzut ekranu 2023-06-23 o 13.54.33

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • 15
kim jest w ogóle CEO/szef tego gówna?


@SpasticInk: Stockton Rush jednym słowem złote dziecko, bogata rodzina, praca w McDonnell Douglas, próby z odrzutowcami, szybko został kapitanem na DC-8 w UA, doskonały inżynier który rozbudził w sobie chęć nurkowania. Jednak tak jak w lotnictwie trzymał się standardów to media opisywały że jak zaczął nurkować bardzo luźno mówił o tym że prywatne jednostki podwodne cieszą się zbyt złą sławą i są bezpieczne. Jak
janeknocny - >kim jest w ogóle CEO/szef tego gówna?

@SpasticInk: Stockton Rush jedny...
  • Odpowiedz
In the post OceanGate said "the vast majority of marine (and aviation) accidents are a result of operator error, not mechanical failure" and argued that classification focused solely on the physical state of the vessel


@janeknocny: Od dawna postuluję, że "Logika z elementami retoryki" powinna być w programie każdej szkoły średniej. Gość (z głupoty czy cynizmu, nie mnie oceniać) myli przyczynę ze skutkiem - bo fakt, że większość wypadków łodzi i
  • Odpowiedz
  • 3
@salad_fingers: Tam było tego cała masa, w 2018 roku jeden z pracowników zgłosił mnóstwo uwag że łódź to śmiertelne zagrożenie, został zwolniony, branża nie używa zbyt wiele włókna węglowego przez mikropęknięcia - uważał że się mylą, raz zamontowali odwrotnie jeden z silników dopiero w wodzie odkryli problem, ten luk z akrylu nie miał atestu na 4k i wiele więcej ale ten fragment to ... ( ͡° ͜ʖ ͡°
  • Odpowiedz