Czy zamawiał ktoś baterie extended plus prosto ze sklepu DJI ? normalnie wysyłają ją do Polski? bo nie rozumiem czemu jest ona niedostępna na polskim rynku.. a u nich w sklepie w normalnej cenie jest. wręcz bardziej się opłaca kupić extended niż normalną.
@Rad-X w mini 2 też tylko masa, myślę, że to takie małe oszustwo producenta żeby zrzucić interpretację na lokalne prawo. W Mavic 3 Pro jest jasno napisane co i jak, bo ma C2:
Aby spełnić wymagania MTOM C2, użytkownicy muszą postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami. W przeciwnym razie dron nie może być używany jako dron klasy C2: 1. NIE WOLNO obciążać drona jakimikolwiek ładunkami, takimi jak ostony śmigta itp. 2. NIE WOLNO
@Rad-X zrobiłem licencje a1/a3 to po dodaniu accu plusa cięższego kiedy przekroczenia 250g o nie wiem, jakieś 60 g. czym się to niby różni? Że w droneradar zmieniam podkategorie na A3 bo jest poniżej 900g i tycxa się mnie odrębne wskazania mapowe, co jeszcze?
@ShpxLbh: wg mnie zmienia się to że w takiej sytuacji jak masz a1/a3 i drona >250g kategorycznie nie możesz latać nad ludźmi (nawet pojedynczymi) zachowując od nich dystans, a reszta to to samo. No chyba że się mylę :) Druga sprawa że do końca roku obowiązują w PL jeszcze przepisy przejściowe i podział wagowy jest do a) 250g b) do 500g c) do 2kg. Podział do 250g i do 900g ma
• A3 - Nie wolno wlatywać nad osoby i zgromadzenia. Operacje SBSP mogą odbywać sie w bezpiecznej odległości co najmniej 150 metrów w poziomie od terenów mieszkaniowych, użytkowych, przemysłowych lub rekreacyjnych.
cały myk w tych 150 metrach, więc o wszelkich lotach w mieście można zapomnieć
cały myk w tych 150 metrach, więc o wszelkich lotach w mieście można zapomnieć
Ale to i tak nie jest głupie bo.. - jak masz standardową baterie to możesz śmiało latać w mieście gdzie i tak dalej nigdzie nie odlecisz bo zasięg szybko się traci - jak masz baterię extended to na terenach poza miastem i z dala od ludzi możesz polatać dłużej i dalej bez stresu że szybko musisz
Tak. Przepisy jasno wskazują zakresy wagi statku powietrznego, kwalifikującego go do danej klasy, określanej jako MTOM, tj. „maksymalna masa startowa”. MTOM oznacza maksymalną, określoną przez producenta lub konstruktora, masę BSP, obejmującą obciążenie użytkowe i paliwo, przy której można eksploatować BSP.
Tu nie chodzi o masę startową, tylko o MAKSYMALNĄ masę startową. To że Twój dron w momencie startu waży mniej, nie ma nic do rzeczy
@Rad-X #!$%@?. Ale ok, czyli kończąc zamówic baterie że sklepu dji mogę normalnie bez problemu, po prostu wykorzystać ja mogę zgodnie z przepisami poza terenami miejskimi, to spoko i tak dla mnie osobiście. Ja i tak tylko rower, góry, górki, wycieczki. W terenie miejskim mało sensownego do zobaczenia.
więc jeżeli dron waży poniżej 250gram a mimo to producent oferuje akcesoria które mogą ją przekroczyć (np osłona na śmigła) i już przekraczasz 250
@Rad-X: nie do końca tak jest, popatrz na instrukcję do Mavic 3 Classic (C1, analogicznie do przytoczonego przeze mnie wyżej Pro, który ma C2). Producent określa MTOM na poziomie 895 g. Mimo że dla innych rejonów świata jest możliwe zakupienie osłon na śmigłą itd. Zwróć uwagę, że
Dymy kończą się tam, gdzie komuś może stać się realna krzywda. To co zrobił Tyburski były bardzo niebezpieczne i jako koneserowi patologi jest mi smutno. Należy to potępić.
bo nie rozumiem czemu jest ona niedostępna na polskim rynku.. a u nich w sklepie w normalnej cenie jest. wręcz bardziej się opłaca kupić extended niż normalną.
#drony #dji #djimini3pro
Więc od stycznia latasz tylko w klasie A3 co znowu jest trochę śmiechem
Aby spełnić wymagania MTOM C2, użytkownicy muszą postępować zgodnie z poniższymi
instrukcjami.
W przeciwnym razie dron nie może być używany jako dron klasy C2:
1. NIE WOLNO obciążać drona jakimikolwiek ładunkami, takimi jak ostony śmigta itp.
2. NIE WOLNO
Druga sprawa że do końca roku obowiązują w PL jeszcze przepisy przejściowe i podział wagowy jest do a) 250g b) do 500g c) do 2kg. Podział do 250g i do 900g ma
cały myk w tych 150 metrach, więc o wszelkich lotach w mieście można zapomnieć
Ale to i tak nie jest głupie bo..
- jak masz standardową baterie to możesz śmiało latać w mieście gdzie i tak dalej nigdzie nie odlecisz bo zasięg szybko się traci
- jak masz baterię extended to na terenach poza miastem i z dala od ludzi możesz polatać dłużej i dalej bez stresu że szybko musisz
Tu nie chodzi o masę startową, tylko o MAKSYMALNĄ masę startową. To że Twój dron w momencie startu waży mniej, nie ma nic do rzeczy
więc jeżeli dron waży poniżej 250gram
@Rad-X: nie do końca tak jest, popatrz na instrukcję do Mavic 3 Classic (C1, analogicznie do przytoczonego przeze mnie wyżej Pro, który ma C2). Producent określa MTOM na poziomie 895 g. Mimo że dla innych rejonów świata jest możliwe zakupienie osłon na śmigłą itd. Zwróć uwagę, że