Wpis z mikrobloga

@StudentkaPrzestrzeni: Po co tutaj coś konsultować jak decyzja zostało dawna podjęta. Niemcy się z SCT wycofują w Polsce będziemy je wprowadzać na siłę i uszczęśliwiać ludzi.

Najpierw niech się dogadają z koleją i wróci bilet podmiejski, pomyślą jak chcą zrobić SCT kiedy trasa W-Z idzie przez centrum miasta oraz jak ma to zadziałać kiedy nie mamy żadnych sensownych Park and Ride oraz komunikacji miejskiej w dobrym stanie.

Zrobią jak chcą,
  • Odpowiedz
Doczytałam, masz rację - zamykają, ale dlatego, że jakość powietrza uległa poprawie. W takim mieście jak Berlin póki co nie ma mowy o zniesieniu SCT. Jestem raczej neutralna jeśli chodzi o wprowadzenie tej strefy, ale jeśli już rzucasz faktami to w całości, a nie jedynie częścią (ʘʘ)
  • Odpowiedz
Jak ktos idzie to zapytaj czy moje 15 letnie auto, dobrze utrzymane ale DIESEL bedzie dyskryminowane gdy najnoszwy POTEZNY SUV jaki misiu kupil swojej nowej, mlodszej pani do wozenia zakupow i dzieci do szkoly (to pomin ale pokazuje nonsens - bo to sie dzieje, auta zbedne ale ze stac, ze sie pokaze to kupie krowe) nie bedzie dyksyryminowny? Bo pewnie smrodu robia podobnie. Moj jest lekki a ten SUV pod 2+ tony.
  • Odpowiedz
zamykają, ale dlatego, że jakość powietrza uległa poprawie


@StudentkaPrzestrzeni: czyli, że SCT zadziałały i dlatego się z nich wycofują? Zastanów się czy ma to sens, a potem doczytaj następny akapit:

Z drugiej strony wiele samorządów mówiąc o poprawie jakości powietrza wskazuje głównie na spadek zanieczyszczenia pyłami zawieszonymi. W ich przypadku największymi emitentami są rzecz jasna stare auta z silnikami Diesla (bez filtra cząstek stałych), ale w porównaniu z tym, co wydobywa się z kominów domostw ich wpływ na jakość powietrza uznać można za
  • Odpowiedz
@StudentkaPrzestrzeni: dzieki, nie wiedzialem ze miasto jest "na czasie" z tym. Inna sprawa jak pracuje zdalnie a auto robi smieszne przebiegi rocznie, to do miasta (centrum) nie wjade (albo nie za darmo) a ktos wlasnie tlucze SUV 2 tony codziennie i jedzie nawet do paczkomatu OBOK (tez to z zycia wziete) po male paczki, to on juz wjedzie bo ma nowe auto... #!$%@? polany i niech #!$%@? z tym pomyslem.
  • Odpowiedz
@Ogau: Po co ta agresja? Według mnie wycofanie się ze strefy w momencie, kiedy jakość powietrza się polepszyła jest logiczne. Walka z kopciuchami trwa od wielu lat, a zanieczyszczenia z transportu również dokłada cegiełkę w pogarszaniu się stanu powietrza. Wiele rzeczy wpływa na jakość powietrza, głównie kopciuchy, ale transport również. Skoro rozpoczęto zmiany w zakresie eliminacji starych pieców, dlaczego też nie zrobić czegoś w zakresie kopcących aut? Co do wygaszenia
  • Odpowiedz
Po co ta agresja?


@StudentkaPrzestrzeni: bo mnie denerwują manipulatorzy, którzy zarzucają innym manipulacje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

wycofanie się ze strefy w momencie, kiedy jakość
  • Odpowiedz
@Ogau: otoz to, biedak jest mentalnym deklem i kasy nie wylozy na PC albo kociol gazowy. Na wegiel to wroclaw jeszcze kilka lat temu doplacal ubogim(!). Analiza to juz byla nawet metra, pewnie z 10 rodzin by mialo wymienione ogrzewanie za ten durny papier (bo metro tu nigdy nie powstanie - w ciagu 100 lat). ITS kosztowal 100 baniek, obecnie rozszerzenie o odczyt tablic pewnie kolejne 100. Znowu tysiace piecow/kopciuchow
  • Odpowiedz
@Ogau: Czysto teoretycznie 20% zanieczyszczeń to transport, 80% piece. Jakość powietrza jest dramatyczna, więc ograniczamy transport - szybko, łatwo i mamy 20% mniej zanieczyszczeń. Z czasem, udaje się zlikwidować większą liczbę starych pieców, więc zanieczyszczenia z tej sfery też zostały ograniczone. Powietrze jest lepsze, ograniczenie transportu jest dla niektórych dotkliwe, więc po kilku latach można znów przywrócić pełną swobodę wjazdu
  • Odpowiedz
@StudentkaPrzestrzeni: Obejrzałaś chociaż fragment filmu Motobiedy na temat tego kto robił te badania dla strefy Warszawskiej? Nic Ci to nie daje do myślenia jak na 3 z 4 raportów masz wsparcie inicjatyw producentów / stowarzyszeń aut elektrycznych?

Poza tym w Niemczech mają więcej aut niż w Polsce na mieszkańca oraz lepszą komunikację zbiorową zarówno na wsi jak i w miastach. W Polsce mamy ogromne wykluczenie komunikacyjne, a chcemy je jeszcze zwiększyć dowalając strefy SCT.

Więcej w tym wypadku by zresztą dało żeby wyposażyli policjantów w narzędzia do kontroli spalin w większej ilości (o ile w ogóle teraz mają, nie wiem czy wszystko nie poszło do ITD) oraz przykręcili śrubę w wypadku przeglądów
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: Wykluczenie komunikacyjne istnieje, ale nie w centrum stolicy dużego miasta - na wsiach, małych miastach, nawet tych powiatowych owszem. Bez przesady, aby we Wrocławiu takie wykluczenie istniało. Rozumiem, że komunikacja publiczna działa czasem lepiej, czasem gorzej - zazwyczaj gorzej, ale nie nazwałabym tego wykluczeniem. Szczególnie nie w centrum, gdzie najprawdopodobniej taka strefa by istniała, JEŚLI by powstała.
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: Nie siedzę w temacie SCT w Warszawie, nie czytałam tych badań i generalnie nie za bardzo mnie to interesuje, bo nie planuje mieszkać w Warszawie. Tam decyzja zapadła, strefa musi powstać, pytają tylko w jakiej formie. We Wrocławiu jest inaczej, dlatego po prostu warto wyrazić swoje zdanie, niekoniecznie pisać te żale tutaj, lepiej je przenieść do formularzu opinii, wtedy gwarantuję, że ktoś to przeczyta, a już na pewno, kiedy
  • Odpowiedz
szybko, łatwo i mamy 20% mniej zanieczyszczeń


@StudentkaPrzestrzeni: jak chcesz wyeliminować 100% aut z centrum? Teraz już rozumiesz jak bardzo ta strefa jest bez sensu? Ograniczymy może 1% zanieczyszczeń uprzykrzając życie biedakom. Super sprawa xD

Wykluczenie komunikacyjne istnieje, ale nie w centrum stolicy dużego
  • Odpowiedz
@StudentkaPrzestrzeni: Ty, ale Ty wiesz gdzie we Wrocławiu jest spora część urzędów? W centrum! Wiesz gdzie do tej pory jest Urząd Wojewódzki czy Powiatowy?

Jakoś do tego miejsca trzeba dojechać. Jak ma ktoś dojechać z pod Wrocławia w takim wypadku jak nie wjedzie starszym autem? Jak masz odwiedzić kogoś z rodziny?

Zobacz sobie jak ma wyglądać planowana strefa SCT w Krakowie -> praktycznie całe miasto. Także o czym my w
  • Odpowiedz