Wpis z mikrobloga

Hej, muszę zrealizować animację 2D, którą pod względem koncepcyjnym mam opracowaną, ale niestety realizacyjnie trochę nie wiem, z której strony się zabrać. Być może ktoś zasugeruje rozwiązania warte uwagi. Z racji ograniczeń czasowych chcę znaleźć rozwiązanie, które sprawdzi się najbardziej efektywnie w tej sytuacji, nawet jeśli nie będzie ultra profesjonalne. Niestety nie jestem specem w tej dziedzinie.

Ogólnie to ma być krótki film animowany (ok. 30 sekund), nie żaden reklamowy banner z przesuwającym się produktem. Film ma być w konwencji lo-fi i pod względem artystycznym prosty - bo wszystko stylizowane na rysunek na papierze i tylko czerń oraz biel. Samo narysowanie teł i bohaterów nie jest skomplikowane, jednakże animacja stricte poklatkowa nie wchodzi w grę (zbyt mało czasu jak na zrobienie tego dobrze). Bohaterem są proste postaci przypominające owady, więc mam na poszczególnych warstwach/plikach ich elementy np. tułów, nóżki, skrzydła, główka (by można było tymi elementami poruszać). Tło generalnie się nie rusza poza akcentami (np. wahadło zegara). Planowałem zrobić to w #aftereffects i jeśli nie znajdę lepszego pomysłu to tak też zrobię.

Problem w tym, że nigdy nie realizowałem w tym programie tak dużego projektu i boję się, że w którymś momencie gdzieś utknę i skupię się bardziej na problemach z programem, niż na animacji. Być może po prostu jest jakaś prostsza droga jak sensownie ożywić swoją animację, by miało ręce i nogi. W filmie są tylko ujęcia statyczne i calość rysowana rwaną niechlujną kreską. Ma wyglądać trochę chamsko, ale jednak z zachowaniem zasad animacji, grawitacji itp., więc jednostajne przesuwanie nie wchodzi w grę. Ujęcia typu wylot z dziupli, picie z kubka, przenoszenie rzeczy, więc nie jakieś mega zaawansowane czynności. Czas realizacji to tak około miesiąc, max. 2 miesiące, ale czym wcześniej tym lepiej.

#kiciochpyta #pytaniedoeksperta #animacja #kreskowka #filmanimowany #bajki #kreskowki #animacje
  • 5
@yourgrandma: @ruinator: Dzięki. W ostatnim czasie pocisnąłem trochę z AE i wydaje mi się, że poznałem już większość funkcji, które są mi potrzebne w tym konkretnym projekcie, choć praca wydaje się być czasochłonna i czasem mało intuicyjna (ujęcie 5 sekund potrafi mi czasem grubo ponad godzinę zająć zanim zacznie wyglądać tak jak sobie wyobraziłem nie licząc oczywiście rysowania, nie wiem czy to nie za dużo jak na całkiem prosty film).
@GoddamnElectric: Animate jest doskonały do animacji wektorowych. Sprawdza się w szczegółowej animacji, nie takiej jak np. zaanimuj obrazek, tekst, zrób jakieś przejścia itd. Animate służy do szczegółowej animacji wektorowej w rodzaju ruszaj postacią, nogą, ręką, włosami itd. AE jest do animacji planu macro, Animate do micro.
Aplikacje Adobe są branżowym standardem i są bardzo wysokiej jakości.
Do animacji możesz też potestować DaVinci Resolve. Ale ja bym został w Adobe. To jest
@GoddamnElectric: Uważam, że mimo wszystko jest sens nauczyć Animate'a, sam się zabieram za naukę jego. Nigdy za mało alternatyw, będziesz miał co porównywać co dla Ciebie będzie wygodniejsze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No i daj przykład jakiejś animacji, w której stylu chciałbyś robić, bo to też może mieć znaczenie przy wyborze programu.
Co do innych programów możesz spróbować ToonBoom, a jak nie chcesz płacić (chociaż mają darmowy