Wpis z mikrobloga

Mirki, mam kilka pytań odnośnie branży embedded na śląsku/małopolsce. Chodzi dokadniej o to, jak ten rynek wygląda dla juniorów, ze względu na to, że oferty na juniorskie stanowiska można policzyć na palcach jednej ręki. Skończyłem studia na kierunku technicznym związanym z elektroniką/automatyką/elektrotechniką i uczę się hobbystycznie embedded. Mam stworzone dwa projekty powiązane z pracami dyplomowymi na studiach właśnie w działce embedded, ale pracuję w branży kompletnie z embedded niepowiązanej. Jeśli chodzi o umiejętności, to ogarniam C na przyzwoitym jak mi się wydaje poziomie, uczyłem się głównie na STM32, więc obsługa timerów, uart, spi, czy i2c, elementy elektroniki, obsługa zasilaczy, analizatorów logicznych. Mam też podstawy jeśli chodzi o freeRTOS, czy GITa.
I tutaj możnaby powiedzieć, wysyłaj CV, to się dowiesz, czy to wystarczy. Ale lepiej wysłać CV później uzupełniając braki, niż zamykać sobie furtkę odrzuconą aplikacją, czy wtopę w wyborze pracodawcy, bo w obecnej pracy jest ok, ale ciągnie mnie w stronę embedded. Stąd pytania:
1. Jak wygląda praca juniora w firmach embedded? Czy od razu jesteś rzucany na głęboką wodę, czy raczej panuje przyjazna atmosfera i junior ma trochę czasu na naukę?
2. Czy znacie jakieś firmy, które są skłonne przyjmować juniorów przy aplikacji z inicjatywy własnej, bez ogłoszenia o pracę na stronie firmy? Albo ogólnie firmy godne polecenia na start kariery, głównie na śląsku?
3. Czy warto przesyłać CV "juniorskie" na stanowiska mid? Tych stanowisk jest o wiele więcej, wymagania jak chodzi o wiedzę i technologie są zazwyczaj spore, a też nie chodzi o to, żeby zaśmiecać skrzynkę rekruterom, jeśli takie CV są od razu usuwane.
4. Jak wyglądają perspektywy w branży i przyszłość rynku w Polsce?

Byłoby fajnie, jeśli ktoś z doświadczonych Mirków mógł się wypowiedzieć na ten temat.

#embedded #mikrokontrolery
  • 14
  • Odpowiedz