Wpis z mikrobloga

Mirki, zakupiłem rower ( szosa z prostą kierownica, na kołach 700x23c) i zastanawiam się czy jest możliwość ( i czy w ogóle jest sens to robić) zmiany korby i kasety w tym rowerze.
Obecnie mam :
- korbę Shimano Tiagre 3 rzędową ( 50/39/30) zintegrowaną z osią,
- z tyłu kaseta 8 rzędowa ( 13, 14, 15,17,19,21,23,26)
- koła na oponach 700x23c ( zmieniam na continental ultra III 700x25c)
Czy jest sens zmieniać na korbę 2 rzędową + manetki do kierownicy prostej, a z tyłu kaseta 10 rzędowa?
Czy zostawić jak jest, a zmienić tylko kasetę z tyłu na 8 rzędową ( 11-28) ?
Po co to chciałbym zrobić? Ano dla lepszych osiągów, szybkości.
Po porównaniu wymiany samej tylko kasety na 11-28, różnica w osiągach na danej kadencji jest znaczna ( zgodnie ze stroną http://www.bikecalc.com/ )
#rower #pytanie

Po co to chcę zrobić, ano po to, bo obecnie trochę się wlecze . Dla mnie prędkość 2
  • 4
@Cypherspeed
Zdaje sobie sprawę z wymiany całego kompletu, ale raczej tego nie zrobię. Za dużo kasy do wydania i roboty. Wymienię kasetę na 11-28, łańcuch i tyle. Powinno być trochę więcej niż 24-25 km/h średnia przy kadencji 80-90.
@fimino
Te 40 km/h to chyba przy kadencji 120-130. Ja jeżdżę średnio na 80-90, czasami podchodzę do 100 (tereny wyzynne, więc i tak jako totalny amator jestem zadowolony).