Wpis z mikrobloga

Siemka. Proszę o pomoc bo jestem kompletnie zielony w temacie.
Chciałbym zrobić zdjęcie i potem wydrukować je na A0. I wiadomo zależy mi na tym żeby było ładne bez pikselozy. Jedyne co się orientuję to że niby powinno mieć 300DPI minimum. Ale czy tylko tyle?
Jakie inne ustawienia w aparacie poprawnie ustawić. Fotografia z odległosci 150cm około by była robiona.
I czy takie coś jedynie ultra profesjonalne aparaty potrafią ogarnąć?

#fotografia

Dzięki za pomoc
  • 7
@yawa: https://grafmag.pl/artykuly/jak-dobrac-odpowiednie-dpi-podstawowe-zasady-tworzenia-plikow-do-druku

Jakie inne ustawienia w aparacie poprawnie ustawić. Fotografia z odległosci 150cm około by była robiona.


To jest sporo tematów: Fotografia czego? Człowieka? Przedmiotu? Architektury? Gdzie? Masz naturalne tło? Czy sztuczne (np. rozwinięta płachta/równa jednolita ściana)? Jak jakieś naturalne, to chcesz je zostawić czy raczej zmniejszyć jego istotność? Zdjęcie w pomieszczeniu? Na zewnątrz? Masz jakąś kontrolę nad światłem? Jak nie, to jakie jest światło zastane? Jak wygląda kwestia ruchu/drgań? Statyw,
@yawa: https://pixelcalculator.com/en

przy takiej rozdzielczości aby utrzymać 300 dpi musiałbys dysponować aparatem z matrycą 130 mpix

czy to oznacza że np. ogromne reklamy w sklepie są robione aparatami z kosmicznie wielkimi matrycami? Nie.

Po prostu nie ogląda się ich z 10 cm z lupą.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@yawa: aby osiągnąć 300DPI zdjęcie musiałoby mieć rozdzielczość okolo 14000x10000 pikseli, czyli aparat o matrycy 140MPix;)
Wybierz po prostu najlepszy możliwy aparat jakim dysponujesz, najlepszy obiektyw, który nie zniekształci obrazu przy danej odległości i ustaw najwyższą jakość pliku. Efekt końcowy będzie zależny od wielu czynników.
A0 to duży rozmiar, więc 300dpi nie osiągniesz bez sklejania kilku plików.