Wpis z mikrobloga

@weller: to zaden bait, po pracy sobie robie zadanka i zobaczylem cos takiego w przykladzie. Nigdy wczesniej sie z takim zapisem nie spotkalem :D Myslalem, ze [ ] sluzy tylko do wskaznikow. W kodzie produkcyjnym mamy tylko .at( ).
  • Odpowiedz
@CharlsLeclerc: jestem samoukiem, a w kodzie produkcyjnym tego nie mamy :D


@progressive: Może być pewien dość ważny powód, z którego się u was nie używa '[]' w kodzie produkcyjnym. Spytaj się tam kogoś z większym doświadczeniem dlaczego używacie '.at()' zamiast operatora indeksu - tak się to profesjonalnie nazywa.

Polecam poczytać trochę o bibliotece standardowej.
  • Odpowiedz
A pracuje w tym jezyku od roku XD

Niestety w pracy malo programuje tylko inne rzeczy robie.


@progressive: Fajnie, że chcesz się uczyć. Taka mała rada wyciągnięta z doświadczenia - czasami jak widzisz, że coś można zrobić dużo prościej i szybciej, ale nikt tego nie robi to warto kogoś zapytać czemu? Często jest jakiś konkretny powód np taki jak sam podałeś - który nie jest oczywisty dla osoby z mniejszym
  • Odpowiedz
@grappas: swoja droga z templatow jestem tez slaby, to kolejna rzecz do przecwiczenia porzadnego w domu. Chcialbym w nastepnym roku juz moc powiedziec sobie, ze jestem mid nie junior i chce podciagnac sie w tym, w czym jestem najslabszy obecnie. Chociaz templatow w kodzie produkcyjnym nigdzie nie widzialem, ale fajnie by bylo je lepiej poznac.
  • Odpowiedz
@BeginEnd: operator [] jest w jezyku c, metoda at() dochodzi w c++, wiec mozna sie spodziewac, ze ma to cos wspolnego z obiektowym podejsciem jako poczatkujacy programista. Warto zapamietac, ze z pozoru nie istotne rzeczy moga miec glebszy sens, bo na poczatku myslalem, ze to ciekawostka bez wiekszego znaczenia. Dzieki za naprowadzenie.
  • Odpowiedz