Wpis z mikrobloga

Mam kilka pytań co do układu chłodzenia w aucie
1. Czy w zbiorniku wyrównawczym jest obieg płynu? Widziałem że niektórzy wlewają płukanki do wyrównawczego, rozprowadzi się ona po całym układzie?
2. Czy po odpaleniu auta płyn do bloku silnika i głowicy jest pobierany z zbiornika wyrównawczego, czy znajduje się tam cały czas? Pytanie powiązane z tym wyżej
3. Czy podczas spuszczania płynu z chłodnicy, zleci również płyn z zbiorniczka wyrównawczego, czy trzeba spuścić osobno?
4. Czy po spuszczeniu płynu z chłodnicy, zleci również płyn z bloku i głowicy?
5. Jak to jest, że niektórzy przy wymianie po spuszczeniu dolewają płynu do chłodnicy, a potem do wyrównawczego, a niektórzy po spuszczeniu leją prosto do wyrównawczego? Jest to zależne od auta?
#mechanikasamochodowa
#mechanika
  • 5
  • Odpowiedz
@Averoeees:
1. Nie, tam leci nadmiar po podgrzaniu jak zmienia objetosc i cisnienie, miesza się chlodnica-silnik
2. Plyn jest caly czas w bliku silnika w kanalach wodnych oraz w przewodach i chlodnicy
3.Nie zleci, trzeba spuścić.
4.Nie zleci, plyn w bloku to 1/2 pojemności układu, wiekszosc silnikow ma srube spustowa obok pompy wody. Trzeba przy tym odkrecic korek chlodnicy zeby bylo odpowietrzenie.
5. Niektore auta maja zbiornik chlodnice juz bez korków
  • Odpowiedz
@Averoeees: 1. W niektórych silnikach po nagrzaniu jest minimalny obieg gdy tym cienki przewodem na górze płyn jest wpychany, przynajmniej tak jest w starszych vagach.
2. jak wyżej w starszych autach grupy vw dolny przewód zbiorczniczka jest połączony z dołem chłodnicy a cienki z górą chłodnicy lub wyjściem rozgrzanego płyny na króćcu głowicy
3. jak w przykładzie wyżej to zleci przy wpuszczaniu z chłodnicy
4, z przykładu wyże to nie bo
  • Odpowiedz
@biskup2k: A jak całkowicie spuszcze płyn z chłodnicy, bloku i zbiorniczka, to po uzupełnieniu płynu w chłodnicy i zbiorniczku, płyn do bloku silnika i głowicy zostanie zassany po odpaleniu z zbiorniczka wyrównawczego? czy jest jakiś osobny wlew?
  • Odpowiedz
@Averoeees: Zawsze chłodnica jest połączona z silnikiem górnym czy dolnym wężem. Gdzie zwykle jeden jest zablokowany termostatem który czasem ma jakieś zaworki które umożliwiają przepływ płynu czy powietrza.
W 90% cywilnych samochodów napełnia się zbiorniczek odpala samochód i dolewa gdy ubywa jak już przestanie ubywać to się zakręca zbiorczniczek aby ciśnienie wzrosło lekko i odkręca odpowietrzniki jeśli takie występują.
Czasem występuje osobny wlew na chłodnicy i osobny na zbiorniczku wyrównawczym ale
  • Odpowiedz