Wpis z mikrobloga

Niektórzy cośtam psioczą na dwarf fortress, ale jak dla mnie nowa wersja rewelacyjna. Sporo rzeczy w ui dałoby się poprawić, ale zdecydowanie krok w dobrą stronę.

Wczoraj robiłem małą wodną inżynierię i zalalem jaskinie wodą pod uprawy/pastwiska uratowało mi to fortecę bo akurat zaatakowała mnie forgotten beast strzelająca ogniem. Zwabilem ją do walki w wodzie i udało się zabić. Oczywiście trzeba było wczytać save po tym jak zniszczyła pół fortecy zabiła ponad 30 krasnoludów. Nie minęła minuta po walce i jeden z odwiedzających tawernę zmienił się w werebeast. Cóż losing is fun, ale od czego mamy save ;).
#dwarffortress
  • 9
@starterX8: nie mam pojęcia - podobno niewiele się zmieniło. Jestem na etapie, że odpaliłem sobie limit na 70 krasnoludów i dosyć mocny procesor więc problemów nie mam jak uświadczyć.
jak wygląda kwestia optymalizacji, jest lepiej czy bez różnicy względem wersji non steam?

@starterX8: Zauważyłem ,że generowanie świata działa teraz jak wiewiórka na kawie. Względem 0.44.08 jest niebo.
@koomeet: problemy w dwarf fortress na starym silniku pojawiały się jak przebijało się przez cap 200 krasnoludów
więc twój mocny procesor przy 70 krasnoludach nie ma dużo wpływu na to xD, w starych krasnalach mialem 30 klatek liczenia i wyswietlania na 2c/4t i3 drugiej generacji przy 160 krasnoludach