Wpis z mikrobloga

Dzień dobry,
Piszę pod tagiem #fotografia bo chciałbym kupić sobie aparat fotograficzny, a jestem totalnym laikiem i już za dużo informacji na raz spowodowało ze mniej wiem niż wcześniej.

Obecnie mam sony DSCHX200v czyli tzw superzoom. Gdy go kupowałem prawie 10 lat temu byłem z niego zadowolony, jednak od jakiegoś czasu widzę, ze budżetowe smartfony robią lepsze zdjęcie (szczególnie przy gorszym oświetleniu) dlatego rozglądam się za nowym sprzętem. Musze zaznaczyć, że dość często korzystam z większego zoomu, vlogów czy filmów nie kręcę, jednak aparat zawsze mam w podróży i także fotografuje czasem swoje modele w domu.

Zastanawiam się nad Lumxem TZ200 - większa matryca i nawet spory zoom. Bezlusterkowiec chyba odpada, gdyż musiałbym inwestować w obiektywy, a już gabaryty HX200 mnie czasem męczą. Czy myślicie ze lumix to niezły wybór czy lepiej moze odpuścić sobie ten 15x zoom i iść w sony ZV-1?

Będę wdzięczy za wszelkie rady i sugestie
  • 9
@daczka92 gdzieś wyczytałem że obiektywy z tak szerokim zakresem ogniskowej mają swoje wady, które wpływają na jakość zdjęć, dlatego jest zastanawiam czy nie lepiej sobie odpuścić zooma na zecz jakości tylko czy ta różnica befsie zauważalna. Tak jak napisałem korzystam z zooma częściej niż może się wydawać:)
@Rzeznik124 nie dostaniesz raczej niczego dobrego w normalnej cenie z długim końcem w porównywalnej wygodzie co właśnie superzoomy. Poza wadą samego obiektywu, który jest gigantycznym kompromisem, masz jeszcze mikroskopijny sensor. Coś za coś.
zastanawiam czy nie lepiej sobie odpuścić zooma na zecz jakości tylko czy ta różnica befsie zauważalna


@Rzeznik124: nie dostaniesz gotowej odpowiedzi na takie pytanie, bo to ćwiczenie do odrobienia przez Ciebie:
1. czy potrzebujesz zoom? jeśli tak to jak wąski kąt? W dużym uproszczeniu można przyjąć, że w tej samej cenie znajdziesz aparat o mniejszym zakresie ogniskowych, który będzie robił lepsze jakościowo zdjęcia
2. czy Ty widzisz, że zdjęcia są gorsze