Wpis z mikrobloga

Mam pytanie. Pomijając prędkość renderowania zauważyłem że przy CPU oraz GPU jakość finałowego renderu jest nieco inna. CPU jest bardziej dokładne i oświetlenie wychodzi bardziej naturalne, gdzie przy GPU brakuje "tego czegoś", np. cienie i kolory nie są tak precyzyjne. Zastanawia mnie z czego to wynika. Poniżej użyłem vray 3.14 (starałem się użyć tych samych ustawień), ciekawe czy vray NEXT byłby już dużo bardziej dokładny. #grafikakomputerowa #grafika3d #3dsmax #vray #render
GrzegorzPorada - Mam pytanie. Pomijając prędkość renderowania zauważyłem że przy CPU ...

źródło: comment_1670423689W1fhpdOM3WDQQcm9jag9rX.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
@GrzegorzPorada: Na pewno 3.14? Nie przypominam sobie, żeby istniała taka wersja :) Bardziej 3.10 i to gdzieś w jej okolicy rendering GPU pojawił się w V-ray po raz pierwszy, wiec pewnie był nieco niedoskonały. Co prawda od lat już nie pracuje w tym silniku, ale tam były jakieś dedykowane GPU ustawienia rozdzielczości tekstur, więc rezultaty bywały nieco inne niz CPU. Obecnie przy wersji 6.0 pewnie już dawno to ogarnęli. Listę tego
  • Odpowiedz
@Baston: Faktycznie mordeczko, mój błąd. Mam dokładnie 3.60.03. Być może z tego też powodu GPU bardzo kiepsko sobie radzi z FastSSS2 materials w porównaniu do CPU i już to poprawili. No nic jak będę miał więcej czasu to przetestuje ten vray NEXT.
  • Odpowiedz
@GrzegorzPorada: To są tak pomijalne rzeczy, że przy bardziej skomplikowanych scenach, z setkami propów, gigabajtami tekstur, to nie ma absolutnie znaczenia. Liczy się szybkość liczenia sceny lub klatki animacji. Do tego dochodzi potem postpro, blury, aberracje, dofy i inne efekty "zmiękczające" render. Po drugie Vray 3.14 to jest już totalna prehistoria. W Vray 6 nie ma praktycznie żadnych różnic między GPU a CPU albo to są wartości kompletnie pomijalne.
  • Odpowiedz