Wpis z mikrobloga

konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@SerTrapistow: no wyliczenia pewnie z dupy, nie wiem, bo nie podajesz źródła, ale co w tym niezwykłego, że likwidacja źródeł zanieczyszczeń spowoduje na danym obszarze mniej zanieczyszczeń?
  • Odpowiedz
@aegispolis: to dlaczego zredukowanie 50% pojazdów w czasie pandemii nie miało praktycznie żadnego przełożenia na zanieczyszczenie powietrza w Krakowie w 2020 roku?
W całej Polsce, nie tylko w Krakowie jest problem z liczbą samochodów w przeliczeniu na liczbę mieszkańców, ale wykluczenie najbiedniejszej części społeczeństwa żeby zyskać 1-2% czystsze powietrze mija się z celem, zwłaszcza, że nie ma infrastruktury gotowej przyjąć tylu pasażerów komunikacji miejskiej.
Z jednej strony tnie się linie na
  • Odpowiedz
to dlaczego zredukowanie 50% pojazdów w czasie pandemii nie miało praktycznie żadnego przełożenia na zanieczyszczenie powietrza w Krakowie w 2020 roku?


@JohnFairPlay: Do czego konkretnie porównujesz? Tzn czy jesteś w stanie zapewnić, że wszystkie inne czynniki emisyjne oraz te klimatyczne były takie same? Ale podziel się tymi badaniami, poczytam chętnie.

jednej strony tnie się linie na potęgę i zwiększa ceny biletów, a z drugiej blokuje się możliwość dojazdu własnym samochodem.


No
  • Odpowiedz
Do czego konkretnie porównujesz?


do tego, że w marcu 2020 roku, mimo iż na miasto nie wyjechało 50% pojazdów, Kraków był drugim najbardziej zanieczyszczonym miejscem w Polsce, wpływ na to miały nie samochody, a kopciuchy

ale akurat ograniczanie ruchu samochodów w centrach miast jest nieuniknione.


@aegispolis: tyle, że oni nie chcą ograniczyć ruchu samochodów w centrum miasta, takie propozycje padały na początku, i tu jeszcze zakaz bym zrozumiał, sam czasem wolę
  • Odpowiedz
do tego, że w marcu 2020 roku, mimo iż na miasto nie wyjechało 50% pojazdów, Kraków był drugim najbardziej zanieczyszczonym miejscem w Polsce, wpływ na to miały nie samochody, a kopciuchy


@JohnFairPlay: To dalej nie jest źródło, ani całościowe porównanie razem z innymi czynnikami wpływającymi na smog. To jak?

a czy choć raz możemy zrobić coś mądrze? przygotować infrastrukturę i dopiero wtedy wprowadzać ograniczenia?

myślę, że głosów oburzenia byłoby mniej, gdyby
  • Odpowiedz
Ale mądrze to jest właśnie rozwijać zbiorkom


@aegispolis: I ograniczenie kursów to według ciebie rozwój zbiorkomu?

przy jednoczesnym ograniczaniu samochodów


szkoda, że jedynym kryterium jest de facto dochód, a nie sprawność techniczna pojazdu
  • Odpowiedz
No nie jest to robione zbyt mądrze, ale generalnie taki jest cel, aby inwestowac w komunikację zbiorową, przy jednoczesnym zmniejszaniu ruchu samochodów w mieście, co powoduje nie tylko czystsze powietrze, ale przede wszystkim mniejsze korki, a co za tym idzie - lepiej działający zbiorkom.


@aegispolis: Taaa, w Krakowie to raczej wygląda nieco inaczej - fakt, zakażemy poruszania się pojazdom i utrudnimy życie kierowcom ale jednocześnie zrobimy kolejne cięcia linii, a linie,
  • Odpowiedz