Wpis z mikrobloga

Odradzam korzystanie z DHLa, nie chca oddać pieniędzy za nieterminowo doręczoną przesyłkę. Skusiłem się nadać u nich paczkę, żeby było szybciej niż pocztą. 5 dni nie wiadomo czemu przeleżała nie wzięta z Żabki, na 7 dzień doszła do odbiorcy. W swoim cenniku "paczkingu" mają, że paczka z doręczeniem do 2 dni roboczych, na stronie śledzenia zachęcają do złożenia reklamacji w razie nieterminowości. No to napisałem reklamację.
Przy zgłaszaniu już widziałem, że nie będzie łatwo, biurokracja taka, że na tym etapie większośc odpuści.
Dostałem pierwszą odmowę z powodu "nie wykupienia usługi z gwarantowanym doręczeniem". Napisałem odwołanie pokazując, że no ale ja kupowałem usługe z gwarantowanym doręczeniem, nawet to macie w cenniku tej usługi xD.
Tu popełniłem błąd, bo na odpowiedź na odwołanie nie mają 14 dni tylko ile chcą. Prawnie to jest tylko pismo z gorzkim żalem jeśli go nie doprecyzujesz. Po przypomnieniu się dostałem kolejną randomową odpowiedź. Cytuję najciekawszą część:

Zgodnie z art. 75 ust 3 pkt. 2 lit b Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. 2000,
Nr 50, poz. 601 z późn. zm.). Roszczenia przeciwko przewoźnikowi przysługują: (…) z tytułu umowy
przewozu przesyłek towarowych: (…) o inne roszczenia z tytułu umowy przewozu - Nadawcy lub
Odbiorcy zależnie od tego, któremu z nich przysługuje prawo rozporządzania przesyłką.

Przepis ten określa, że legitymacja czynna przysługuje zawsze albo Nadawcy albo Odbiorcy, a
czynnikiem o tym decydującym jest prawo do rozporządzania przesyłką. W przedmiotowej sprawie
Odbiorca odebrał przesyłkę więc jest czynnie legitymowany do dochodzenia roszczeń od przewoźnika

Zacytowali sobie wygodny punkt b ustawy i twierdzą, że skoro Odbiorca odebrał paczkę to ja już nie mam do niej żadnych praw, pomineli niewygodny dla nich punkt a: ( ͡° ͜ʖ ͡°)

3. Roszczenia przeciwko przewoźnikowi przysługują:
2) z tytułu umowy przewozu przesyłek towarowych:
a) o zwrot należności lub jej części – nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego,
który z nich dokonał zapłaty,

Zgłosiłem chargeback do banku i w 9 min miałem zwrot pieniędzy.

#dhl #chargeback