Wpis z mikrobloga

Mirki ja serio dobrze widzę?
Procek za 660zł - Ryzen 5600 - nie jest tak daleko 5700x za 1150zł (praktycznie 2x tyle!),
potem 5800x za 1180 okazuje się być blisko 5700x,
a w niektórych grach nawet i nie odbiega tak bardzo od 5800x3d za 1800(!) zł?

Przecież to jest istna deklasacja, ja na pewno to dobrze patrzę?
Szukam kompa na 3080, żeby ograć cybera, rdr2 w 1440p ultrawide 34".
poniżej 5600 vs 5700x
#pcmasterrace #komputery #amd
interpenetrate - Mirki ja serio dobrze widzę?
Procek za 660zł - Ryzen 5600 - nie jes...

źródło: comment_1668425353bRJuRTxBOYLqlDpzPxMMEU.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
@interpenetrate: tutaj 5700x vs 5800x

No ja nie wierzę
5600 w miarę nie odbiega od 5700x, gdzie 5700x jest równy 5800x gdzie 5800x wychodzi tak samo 5800x3d za 3x tyle hajsu - przy określonych grach, tych na których akurat mi zależy
Czy to się ciągnie jeszcze gdzieś dalej?
interpenetrate - @interpenetrate: tutaj 5700x vs 5800x 

No ja nie wierzę
5600 w m...
  • Odpowiedz
Wcześniejszy procek ograniczał mojego rtx 3070 a wiem ze ten dobrze radzi sobie z cod warzone^^ I w sumie tyle :) tak jakoś specjalnie tego nie analizowałem tylko spontanicznie go zamówiłem . Starego ryska opchnę za parę stówek i będzie git :)
  • Odpowiedz
@Buka81: ale teraz to mam łeb #!$%@?
jeżeli wierzyć temu porównaniu, to ryzen 3600 dalej jest najlepszą opcją, a jak ryzen 3600, to pewnie i ryzen 3100 albo 1600af.

Po #!$%@? w takim razie, tyle generacji procesorów, skoro ona daje wynik ok kilka fps więcej?

Mógłbyś powiedzieć jakie będziesz miał wzrosty na 5800x gdy już wymienisz go z 3600? Jestem mega ciekaw, czy będzie to coś rzędu 6fps, czy ile,
interpenetrate - @Buka81: ale teraz to mam łeb #!$%@?
jeżeli wierzyć temu porównaniu...
  • Odpowiedz
@interpenetrate: wymieniłem 3700X na 5800X3D ze względu na 0.1 low no i 5800X3D to ostatni możliwy upgrade pod gry na tej podstawce. Jeżeli weźmiesz 5800X3D to koniecznie musisz ustawić pbo tuner na -30, bo inaczej grzeje się nawet pod chłodzeniem wodnym. Minus taki że nie można go podkręcić w żaden sposób nie licząc podkręcania przez BCLK na płytach droższych niż samo cpu
  • Odpowiedz
ale teraz to mam łeb #!$%@?

jeżeli wierzyć temu porównaniu, to ryzen 3600 dalej jest najlepszą opcją, a jak ryzen 3600, to pewnie i ryzen 3100 albo 1600af.


@interpenetrate: Nie rozpędzaj się tak. Raz, ze kanałom, na których są tylko filmiki z porównaniami procesorów, czy kart średnio bym wierzył, bo to mogą być fejki, a dwa, że jaka jest różnica cenowa między Ryzenem 5 3600 a Ryzenem 5 5600? 200 zł? Chyba nawet nie. Jaki to jest procent ceny całego komputera? 2, 3, 4? No to różnica w grach, nawet w 1440p jest nieraz wyraźnie większa (Death Stranding, CS:GO, nawet HZD). Nawet tam gdzie jest niewielka, to w minimalnych fpsach przebija te kilka procent.

Błędem logicznym jest patrzenie na to, że np. kupuję procesor o połowę tańszy, a tracę tylko 5% wydajności, więc to się opłaca. Bo tracisz 5% wydajności w grach całego, dużo droższego komputera, a
  • Odpowiedz
jak już z 3070 taki 5600 będzie już bottle neck'iem, więc nie rozpędzaj się tak z tym 3080 XD

@Gorkel: W 1080p. W 1440p kalkulator wylicza potężny 0,3% bottleneck - https://pc-builds.com/bottleneck-calculator/result/1fB17R/1/general-tasks/2560x1440/ ( ͡º ͜ʖ͡º). Oczywiście kalkulator to tylko jakieś uproszczenie (przy czym ja bym raczej powiedział, że w 1080p trochę za łatwo wychodzi tam bottleneck), w grach o których pisze OP, gdzie nastawia się bardziej
  • Odpowiedz
przy 1440p zastanawiałbym się nad kombinacją Ryzen 5 5600 z RTX 3080, a przy szerokim 1440p to już spokojnie.


@Jan_K: byłbyś w stanie wytłumaczyć czemu to tak działa? Chodzi mi o składowanie tej wydajności pomiędzy rozdzielczościami. Na logikę, jak jest trochę słabo w 1080p, to w 1440p powinno być jeszcze slabiej, a tu te procenty wykorzystania lepiej się wyrównują.

Z 3070, r5600 będzie spowalniał karte w 1080p,
ale już z
  • Odpowiedz
@interpenetrate: Procesor jest odpowiedzialny za te rzeczy, które nie są związane z rozdzielczością. Np. zachowania wrogów dookoła i wynikające z tego ich położenie. Niezależnie czy grasz w 1080p, czy w 1440p ma tyle samo roboty. Więc jak grasz na RTX 3080 w 1080p to procesor powinien przygotować np. 150 klatek, żeby dalej obrobiła je karta i z tym może mieć problem. Natomiast jak zwiększysz rozdzielczość to RTX 3080 będzie wymagał
  • Odpowiedz
@Jan_K: no nie tłumaczysz jasno
Zobacz, najpierw napisałeś : "ma tyle samo roboty procek w 1080p jak i 1440p", a zaraz po tym "ma różne roboty, w 1080p przygotować musi 150 klatek, a w 1440p np. 100".

Jeżeli zwiększamy rozdzielczość (na razie przy tym samym monitorze), z 1080p na 1440p, to znaczy że tych "wrogów na ekranie" co bierzemy jako sposób tłumaczenia tego przykładu - będzie też większa ilość, to też będzie musiał więcej procesor przewyobliczać ( ͡° ͜ʖ ͡°), tych ich zachowań. I musi wygenerować dla 1080p np. 10 wrogów 30kl/s co daje 300kl/s, a na 1440p tych wrogów na ekranie zmieści się 15, gra będzie musiała silnikiem wymyślić zachowanie dla 15 wrogów i wtedy dla 30kl/s, daje to 450kl/s?

Bo napisałeś wartości malejące 150 i 100, czyli że jak w moim przykładzie w 1080p musi być 300kl/s, to w 1440p, musiałoby
  • Odpowiedz
@interpenetrate: To może nieco inaczej - załóżmy, że procek daje radę z przygotowaniem 125 klatek. W 1080p karta dałaby radę obrobić 150, ale dostaje 125, więc widzisz na wykresach, że procek niedomaga, a z mocniejszym masz więcej fps. W 1440p karta daje radę obrobić 100 (ma więcej pikseli do wygenerowania na każdej z nich), dostaje 125, więc nawet jak wsadzisz mocniejszy procesor to nic się nie zmieni.

Jeżeli zwiększamy rozdzielczość (na razie przy tym samym monitorze), z 1080p na 1440p, to znaczy że tych "wrogów na ekranie" co bierzemy jako sposób tłumaczenia tego przykładu - będzie też większa ilość

Na pewno? Im wyższa rozdzielczość tym wyższa dokładność obrazu, ale jeśli nie bawisz się zoomem, czy polem widzenia to normalnie widzisz ten sam fragment. Więcej - szerzej - widzisz przechodząc z 16:9 na widescreen.

Zresztą procesora normalnie nie interesuje ile widzisz. On oblicza zachowania w jakimś zasięgu narzuconym przez silnik gry, w zależności od gry albo tyle, żebyś nie miał szans natrafić na "nieruchomy" obszar, albo wręcz dla całej mapy. To, że ktoś stoi za Twoimi plecami i nie masz go na widoku nie oznacza, że procesor nie musi zajmować się obliczeniami jego zachowania i pozycji. Jak w strategii masz mgłę wojny i większość mapy zakrytą, to nie znaczy, że procesor nie musi dokonywać obliczeń dla
  • Odpowiedz