Wpis z mikrobloga

siemka, czy ktoś mógłby w dość przyzwoity sposób wytłumaczyć mi jak zacząć "miksować muzykę"?
Jestem totalnym laikiem, dlatego pytam wykopkowych ekspertów.
Mianowicie co będzie pierwszym krokiem, ponieważ ostatnio mam dużo wolnego czasu i chciałbym go spożytkować w ten sposób, mowa tu bardziej o muzyce elektronicznej :)
#tworzeniemuzyki #produkcjamuzyki #muzykaelektroniczna
  • 8
  • Odpowiedz
@Adisoniarz: Ale ustalmy najpierw czy chcesz miksować czy remiksować - bo to tak nie do końca to samo.

Miksowanie jest jak ktoś przychodzi do ciebie z nagraniami jakiegoś zespołu i ty te suche ścieżki nagrania obrabiasz w spójną całość (później jeszcze ewentualnie ty lub ktoś inny robi mastering, czyli dokładna ostatnie szlify na finalne brzmienie piosenki, dopasowuje poziom głośności do streamingu itp. itd. i jest z tego całkowicie gotowa piosenka).

A
  • Odpowiedz
@Goryan w finalnym rozrachunku chciałbym posiadać umiejętności obu tych rzeczy. (elektro-house)
@aseeon_ myślę, że łatwiej zacząć w takim razie od remixu, dokładnie to miałem na myśli od jakiegoś czasu, jednak nie wiem jaki będzie pierwszy krok, który miałbym poczynić, brak mi jakichkolwiek podstaw..
Chciałbym głównie też robić jakieś sety dla znajomych i dla siebie jako zajawkę, hobby.
  • Odpowiedz
  • 0
Remixy to nie moja bajka więc tu ci nie pomogę, aczkolwiek droga jak to we wszystkim taka sama - pobierasz DAWa czyli "program do robienia muzyki", potem odpalasz youtuba i #!$%@? poradniki jednocześnie próbując robić lub kopiować to co pokazują goście w poradnikach. Fajnie też skumać się z jakimś DJem co siedzi w temacie który mógłby ci coś tam pokazać jeśli nie lubisz tutoriali z YT. Co do tworzenia własnej muzy to
  • Odpowiedz