Wpis z mikrobloga

Podsumowanie po kolejnej wygranej Maxa Verstappena

Pole Position numer 17 dla Charlesa Leclerca (240 dla Ferrari jako konstruktora, 241 jako dostawcy silnika)
Wygrana numer 31 dla Maxa Verstappena (87 dla Red Bulla jako konstruktora, 12 dla Red Bull Powertrains jako dostawcy silnika)
Podium numer 73 dla Maxa Verstappena
Podium numer 20 dla Charlesa Leclerca
Podium numer 8 dla George'a Russella
Najszybsze okrążenie numer 9 dla Sergio Pereza (1:24.030, okrążenie 46)

Charles Leclerc zdobył swoje ósme Pole Position w tym roku, jest to najlepszy wynik dla kierowcy Ferrari od sezonu 2004, kiedy Michael Schumacher również zdobył 8 PP.

Ferrari zdobyło swoje PP numer 22 na Monzie, poprawiając należący do nich rekord pod względem zdobytych PP na jednym torze.

Lewis Hamilton teoretycznie pokonał w kwalifikacjach George'a Russella i prowadzi z nim 9:7. Ciekawe, że tutaj F1 oficjalnie liczy punkt dla Hamiltona, ale PP Maxa Verstappena z Belgii zostało mu odebrane na rzecz Carlosa Sainza. Głupota, z którą należałoby coś zrobić.

Lando Norris wystartował w wyścigu z P3 - jest to pierwszy start McLarena z top3 w tym roku.

Pierre Gasly nareszcie przerwał swoją serię kończenia kwalifikacji przed Q3 i pojawił się w tym segmencie pierwszy raz od GP Monako.

Fernando Alonso pojawił się w Q3 na Monzie pierwszy raz od sezonu 2014.

Nyck de Vries w swoim debiucie pokonał Nicholasa Latifiego.

Dzięki de Vriesowi, zarówno w kwalifikacjach, jak i wyścigu, mieliśmy dwóch Holendrów - pierwszy raz od GP Brazylii w sezonie 2006, kiedy w stawce byli Robert Doornbos oraz Christijan Albers.

Lance Stroll pierwszy raz w karierze nie pojawił się na Monzie w Q3.

Trzeci raz w tym roku oba bolidy Haasa odpadły w Q1.

Monza 2022 została trzynastym wyścigiem w historii, który zakończył się za Safety Carem, pierwszym od zeszłorocznego GP Belgii.

Max Verstappen odniósł piątą wygraną z rzędu, jest to jego najdłuższa seria w karierze.

Verstappen wygrał też jedenasty wyścig w sezonie, o jeden więcej, niż w zeszłym roku.

Verstappen wygrał też startując z P7, była to jego siódma wygrana z różnych miejsc startowych (P1 - Imola, Kanada, Holandia, P2 - Hiszpania, Francja, P3 - Miami, Baku, P4 - Arabia Saudyjska, P7 - Włochy, P10 - Węgry, P14 - Belgia)

Verstappen odniósł też piątą wygraną w tym roku, gdy z Pole Position startował Charles Leclerc.

Przewaga Maxa w klasyfikacji kierowców wynosi już 116 punktów, przez co Verstappen może zapewnić sobie tytuł za trzy tygodnie w Singapurze.

Dla Red Bulla jest to też pierwsze podium na Monzie w erze hybrydowej. Dla Maxa, Monza była ostatnim torem z kalendarza, gdzie nie zdobył podium.

George Russell zdobył siódme podium w tym sezonie. Oznacza to, że Mercedes pojawił się na podium trzynasty raz w jednym sezonie, bez wygranej, co jest nowym rekordem F1.

Dla Lewisa Hamiltona P5 to jego najlepszy wynik na Monzie od sezonu 2019.

Sergio Perez zapunktował na Monzie dziewiąty raz z rzędu.

Lando Norris standardowo zakończył wyścig na P7 - na tej pozycji ukończył pięć z ostatnich sześciu wyścigów.

Nyck de Vries został kierowcą numer 67 w historii, który zdobył punkty w debiucie. Jest też pierwszym kierowcą w barwach Williamsa z takim osiągnięciem od GP Bahrajnu w sezonie 2006, kiedy dwa punkty zdobył debiutujący Nico Rosberg.

Guanyu Zhou zdobył swój pierwszy punkt (oraz przy okazji pierwszy punkt dla Alfy Romeo) od GP Kanady.

Włoskich wyścigów nie będzie dobrze wspominał zespół Alpine, które nie zdobyło punktów ani na Monzie, ani na Imoli.

Fernando Alonso wyrównał należący do Kimiego Raikkonena rekord pod względem liczby startów - obaj kierowcy mają ich po 349.

Lance Stroll zaliczył dzisiaj pierwszy DNF w sezonie, a był on ostatnim kierowcą, który został sklasyfikowany w każdym wyścigu w tym roku. Aston Martin przy okazji zaliczył tym samym pierwszy podwójny DNF w tym roku.

Ferrari nie zastosowało Grande Strategii od 7 dni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bolid Ferrari nie uległ awarii podczas wyścigu od 2 miesięcy i 1 dnia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bolid Red Bulla nie uległ awarii podczas wyścigu od 2 miesięcy i 23 dni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bolid Alpine nie uległ awarii podczas wyścigu od 2 miesięcy i 8 dni - dzisiaj zresetowaliśmy zegar ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sebastian Vettel nie popełnił błędu w wyścigu od 7 dni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tegoroczne GP Włoch było GP numer 1073.

Odliczamy do 2000 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#f1
#f1zodjatakpawlaczem - zapraszam do obserwowania mojego tagu autorskiego
  • 9
Klasyfikacja zdobytych Pole Position
Charles Leclerc - 8
Max Verstappen - 4
Carlos Sainz - 2
Sergio Perez - 1
George Russell - 1

Występy w Q3 z rzędu
Max Verstappen - 23 (Ostatnia eliminacja - Q1, Rosja 2021)
Carlos Sainz - 18 (Ostatnia eliminacja - Q2, Arabia Saudyjska 2021)
Lewis Hamilton - 12 (Ostatnia eliminacja - Q2, Emilia Romagna 2022)
George Russell - 11 (Ostatnia eliminacja - Q2, Miami 2022)
Charles
Lewis Hamilton teoretycznie pokonał w kwalifikacjach George'a Russella i prowadzi z nim 9:7. Ciekawe, że tutaj F1 oficjalnie liczy punkt dla Hamiltona, ale PP Maxa Verstappena z Belgii zostało mu odebrane na rzecz Carlosa Sainza. Głupota, z którą należałoby coś zrobić.


@odjatakpawlacz: No nie, bo to inne statystyki. Jedna porównuje tempo kwalifikacyjne, gdzie kary nie mają znaczenia, drugie to pole position, które ma swoją oficjalną definicję - kierowca, który startuje pierwszy
@odjatakpawlacz: Tu nie chodzi nawet o sam koncept sprintów, ale w zeszłym roku było tak, że PP miał kierowca startujący pierwszy do GP, ale spowodowało to, że Hamilton stracił PP w Silverstone, brytyjskie media miały o to ból dupy, więc w tym roku PP ma zwycięzca kwalifikacji, więc mamy zajebistą niespójność w tej kwestii.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@raadaar: zależy o co pytasz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sam teraz musiałem sprawdzić i widzę, że pierwszy wpis na tagu dodałem przy wyścigu numer 985 + jeśli dobrze pamiętam, były jeszcze 3, albo 4 wyścigi, które otagowałem z literówką. Na setkę wpisów planuję wrzucić statystyki dotyczące tagu właśnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To faktycznie jest pierwsze gp, gdzie nie ma Elżbiety, a przy