Wpis z mikrobloga

#orange #orange_polska #zlodzieje #uokik #smartcare #walek #czasnazmianeoperatora

Decyzja zobowiązująca Prezesa UOKIK nr DOZIK 4/2022

Orange Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, informuje o wydaniu decyzji zobowiązującej Prezesa UOKiK w dniu 8 marca 2022 r., która uprawdopodobniła stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów polegających na pobieraniu płatności za aktywowaną konsumentom usługę: „Halo Granie”, „Cyber Tarcza”, „Nawigacja Orange”, „Gdzie jest Dziecko”, „Orange Smart Care”, „Bezpieczny Internet”, „Internet mobilny z zapasowym pakietem danych na konto”, pomimo nieuzyskania najpóźniej w chwili wyrażenia woli związania się umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych wyraźnej zgody na dodatkową płatność, co może naruszać art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz godzić w zbiorowe interesy konsumentów.

W ramach zobowiązania Orange przyzna konsumentom, którym aktywowano co najmniej jedną z ww. usług rekompensatę w postaci zwrotu na konto abonenckie, zwrotu opłaty na rachunek bankowy, przekazem pocztowym lub rekompensaty produktowej.

Szczegóły zobowiązania podjętego przez Orange Polska S.A. z siedzibą w Warszawie oraz korzyści dedykowane konsumentom określono w decyzji Prezesa UOKiK nr DOZIK 4/2022 dostępnej na stronie www.uokik.gov.pl.

Rekompensata dotyczy konsumentów, których reklamacje na usługi „Halo Granie”, „Gdzie jest dziecko”, „Nawigacja Orange”, „Cyber Tarcza”, „Orange Smart Care” zostały rozpatrzone negatywnie lub tych, którzy dezaktywowali ww. usługi po 1,2 lub 3 płatnej fakturze. Konsumenci, którzy nie korzystają już z usług Orange, otrzymają zwrot po podaniu numeru konta bankowego lub adresu pocztowego. Aktualni konsumenci Orange nie muszą nic robić, jeśli chcą uzyskać zwrot opłat na konto abonenckie. Powinni wypełnić formularz tylko gdy są zainteresowani zwrotem na rachunek bankowy lub poprzez przelew.

Aby uzyskać rekompensatę w zakresie ww. pięciu usług dodatkowych należy wypełnić formularz, skontaktować się z infolinią lub z salonem Orange. Link do formularza jest aktywny od 10 czerwca do 10 lipca 2022r. Do dnia 9 czerwca 2022 uprawnieni konsumenci otrzymają również SMS z linkiem do formularza, a byli klienci Orange otrzymają te informacje listownie. W zakresie usług „Bezpieczny Internet” oraz „Internet mobilny z zapasowym pakietem danych na konto” konsumenci aktywni na dzień doładowania konta abonenckiego a także ci, którzy dezaktywowali „Bezpieczny Internet” za pomocą komendy „Blokuj” otrzymają automatycznie 10 GB ważne 31 dni za 0 zł. Natomiast konsumenci, którzy składali reklamację rozpatrzoną negatywnie w zakresie tych usług otrzymają zwrot 10 zł na konto abonenckie.
  • Odpowiedz