Wpis z mikrobloga

Muszę wylać #gorzkiezale na #mobilet bo kolejny raz byłem w sytuacji roztrzęsionych rąk walczących z aplikacja w trakcie trwającej kontroli.

Po pierwsze: brak czytelnej informacji o tym, że po zakupieniu biletu aktualnie trzeba go dodatkowo aktywować skanując kod qr w autobusie. Co prawda o tym wiedziałem, bo #ztm wprowadził tę zmianę już w zeszłym roku, ale apka mi o tym nie powiedziała co dla niedoinformowanego pasażera może być dużym problemem. Zwłaszcza przy zakupie biletu 75 minutowego konieczność "sparowania" go z konkretnym autobusem wcale nie jest taka oczywista.

Druga sprawa, podczas robienia zdjęcia jest bardzo mało czasu. Nie wiem ile dokładnie ale po 10-20 sekundach szukania kodu z odpalonym aparatem apka się blokuje na 3 minuty! I gucio, masz świeżo kupiony bilet, kanar szykuje się do lotu a ja spocony klikam żeby zdążyć zanim kanarek wyląduje obok mnie. To zapewne są wymogi #ztm ale to żeby apka dodatkowo wylogowała użytkownika w takim momencie to już jest w pełni zasługa mobiletu.

Cudem udało mi się zalogować (android na szczęście zapamiętał hasło) i odblokować możliwość zrobienia zdjęcia co przy trzęsących się rękach nie jest trywialnym zadaniem. Czułem się jak jakiś przestępca a przecież chciałem tylko skasować bilet, za który zapłaciłem już na samym początku zaraz przed wejściem do autobusu.

Od lat mam poczucie syndromu sztokholmskiego bo tkwię w tym toksycznym związku z mobiletem mimo że ten wsadza mnie regularnie na minę i już kilka razy jechałem na gapę nie z własnej woli ale z powodu awarii mobiletu.

A panom kanarom gratuluję polowania bo w 175 jadącym z Chopina zawsze znajdzie się kilka osób, których system kasowania elektronicznych biletów przerośnie i dadzą się złapać. Nie raz pewnie przy współudziale mobiletu.
  • 2
  • Odpowiedz
  • 0
@prawdziwek Warszawa, ale podejrzewam że mobilet jest tak samo g*wniany również w innych miastach.

O problemach przy płatnościach za parkowanie też można byłoby książki pisać.

Gorsze doświadczenia to miałem chyba tylko ze skycash I ich obsługą portmonetek oraz danych osobowych. Chociaż są na prawdę blisko siebie jeśli chodzi o komfort korzystania. Wystarczy sprawdzić oceny i poczytać komentarze w sklepie google play.
  • Odpowiedz