Wpis z mikrobloga

Krzystek daje radę co narzekasz, jakbyś miał za prezydenta Mateckiego "Matacza" albo Brudzia Brudzińskiego "Jojo" to byś konno jeżdził po mieście i zatrzymywał się aby konia napoić i się pomodlić w przydrożnej kapliczce. A zamiast do lekarza szedł do kościoła modlić się o zdrowie.
  • Odpowiedz
@johnblaze12345: A szarych szeregów? To dopiero przegięcie. Kiedyś to było na prawdę bardzo zielone rondo.

Plac Rodła ciężko by było zrobić inaczej. Jakby nie patrzeć powstały wszystkie brakujące relacje skrętne, a do tego powstał nowy peron.

Dla mnie przegięciem pały są inwestycje tramwajowe - sposób budowy torowisk, technologia jaką wybrano - drogą, czasochłonną i trudną w bieżącym naprawianiu torowik, oraz to jak po każdej modernizacji przybywa kolejnych słupów, które jakoś wcześniej
  • Odpowiedz
@RycerzSzaregoMelanzu: hehe ja cisnę bekę z ronda na ul. Energetyków. W 2015 robili inwestycję, to wtedy nie mogli zrobić rozjazdów? 7 lat po oddaniu znowu rozyebali torowisko, by zrobić rozjazdy xd.

Poza tym miasto kiedyś forsowało strategię komunikacyjną, polegającą na tym, że w centrum głównym środkiem transportu jest tramwaj, a autobus wspomaga. Teraz chyba się to zmieniło, wszędzie walą te buspasy. Po co????
  • Odpowiedz
@KimUnYest: Miasto jest totalnie niekonsekwentne jeżeli chodzi o strategię związaną z transportem w mieście i to zarówno na drogach, torach jak i ścieżkach rowerowych dając różne priorytety w różnych częściach miasta różnym środkom lokomocji.

Taki przykład to zaasfaltowane torowiska na wielu rondach w Szczecinie i wspólne przystanki tramwajoweo-autobusowe. Autobus zjeżdżający po torowisku przez środek ronda w przeciwieństwie do tramwaju nie ma pierwszeństwa przejazdu i musi ustąpić przejazdu wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
  • Odpowiedz
@KimUnYest: Bo jak to powiedział ostatnio prezydent "postawiliśmy na tanią komunikację miejską. Mamy najtańsze bilety w całym kraju patrząc na miasta podobnej wielkości" czy jakoś tak.

Tak na prawdę to komunikacja miejska jest darmowa dla większości użytkowników w Szczecinie. Za darmo lub prawie za darmo jeżdżą dzieci i młodzież, za pół darmo studenci, emeryci też za darmo, a pozostali w przeważającej większości jeżdżą albo samochodem lub innym środkiem transportu lub poruszają
  • Odpowiedz
@RycerzSzaregoMelanzu: Był taki czas, gdy komunikacja miejska się spinała? Mam wrażenie, że mamy najgorszy tabor tramwajowy w Polsce. Jeśli jest nowy tabor, to nie dba się o niego (brudno, zaniedbane zestawy kołowe, zużycie faliste szyn). Potem w radiu szczecin wychodzi Hanna Pieczyńska i pierdzieli głupoty, że inaczej się nie da. Jednym z plusów tramwajów jest to, że duża część torowisk jest wydzielona, co pozwala szybko się przemieszczać, tak jak dziś np.
  • Odpowiedz
@KimUnYest: Spinała ale nie w sensie finansowym. Komunikacja miejska nie jest nigdzie dochodowa. Finansowanie jej tylko z biletów spowodowałoby, że ceny pojedynczych przejazdów byłyby niewiele tańsze niż zamówienie taksówki.

Chodziło o spinanie się sumy tego co wpada z biletów i tego co idzie z kasy miasta bezpośrednio. Gdy odpadły wpływy z biletów ratował nas jako tako duży budżet z dużych wpływów podatkowych. Po nowym wale brakuje już na dwóch kupkach i
  • Odpowiedz