Wpis z mikrobloga

Cześć.
Chciałem reaktywować mój stary telewizor LED. Telewizor tak stary, ze nie ma nowszych standardów DVBT i HD. Wiele lat słuzył dzielnie jako ekran do grania na PS3 + IPLA + Youtube i.t.p. . Niestety PS3 słabo ogarnia tematy smart TV i sam telewizor stoi juz z 3-4 lata nieużywany. Chciałem reaktywować go z pomocą jakiegoś smart TV boxa. Nie jestem totalnym laikiem, ale urządzeń tego typu jest bardzo dużo. Oczywiście obejrzę i poczytam trochę materiałów na temat smart TV, ale może znajdzie się jakaś zorientowana osoba, która od razu odpowie na kilka moich pytań i poleci jakiś konkretny model. Nie pytam o ceny, bo sam nie wiem co mogę mieć i za ile w takim urządzeniu. Na pewno wole mieć tylko boxa niż wielozadaniowy minikomputer w stylu Rapsberry. Wydaje Mi się , że drugie rozwiązanie od razu odpada. TV ma być tylko do streamu, ewentualnie jakiś gier z androida. Zatem moje pytania:
1) Na jakim OS kupić TV Boxa? Rozumiem, ze android jest najbardziej uniwersany. Nie chciałbym żeby urządzenia mocno ograniczała nakłądka producenta. Wolałbym urzadzenie , które obsługuje wszystkie aplikacje jak smartfon.
2) Oczywiście podłaczenie przez HDMI, bo mój TV nie ma usb. Jestem świadom, że box bedzie raczej mial zasilacz zewnętrzny.
3) Dobra łączność bluetooth. Tzn, fajnie jak box będzie miał pilota. Super jak bedzie miał obsługę pada bluetooth na android i sterowanie ze smartfona.
4) Obsługa wi-fi w miare nowym standardzie jest obowiazkowa. Gdyby była obsługa wi-fi direct, to juz w ogóle super. Jeśi ktoś zna lepszy standard niz wi-fi direct, jaki mozna mieć w takim urzadzeniu, to prosze niech napisze. Dzieki :)
5) Dekodowanie dzwięku w 5.1 najlepiej z wyjściem typu optical. Moje kino domowe tez ma swoje lata i się kurzy :)