Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 20:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 141900Z 25008KT 2100 -DZ BR OVC003 00/00 Q1025 =

EPGD 141900Z 26004KT 230V290 2000 BR BKN003 03/03 Q1023 =

EPKK 141900Z 25013KT 9999 BKN009 00/M01 Q1027 =

EPKT 141900Z 23007KT 4000 BR BKN009 M00/M01 Q1027 =

EPLB 141900Z NIL=

EPLL 141900Z 26009KT 4000 BR OVC004 M00/M00 Q1026 =

EPMO 141900Z 25011KT 0800 R08/0800V1300D BCFG OVC002 01/01 Q1025 =

EPPO 141900Z 28010KT 3500 BR OVC003 00/M00 Q1026 =

EPRZ 141900Z 24007KT CAVOK M02/M03 Q1026 =

EPSC 141900Z 21004KT 1100 R31/2000 -DZ BR SCT001 BKN002 01/01 Q1025 =

EPWA 141900Z 28008KT 1200 R33/1000N BR BKN001 02/02 Q1025 TEMPO 0800 FG=

EPWR 141900Z 26008KT 9999 BKN019 02/M01 Q1028 =

EPZG 141900Z 24006KT 4500 BR FEW007 OVC017 02/01 Q1027 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa