Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 10:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 140900Z 20002KT 1700 -DZ BR OVC002 03/03 Q1023 =

EPGD 140900Z 17003KT 130V220 2800 BR OVC001 02/02 Q1022 =

EPKK 140900Z 22004KT 4000 BR BKN005 M01/M02 Q1025 =

EPKT 140900Z 17003KT 100V250 0500 R27/1000 FZFG OVC001 M02/M02 Q1024 =

EPLB 140900Z 10003KT 2500 BR OVC003 02/02 Q1023 =

EPLL 140900Z 24004KT 1000 BR OVC002 01/01 Q1024 =

EPMO 140900Z VRB03KT 1500 BR BKN003 OVC006 03/03 Q1024 =

EPPO 140900Z 25006KT 200V270 3000 BR BKN003 00/M01 Q1024 =

EPRZ 140900Z 22007KT 9999 SCT046 01/M01 Q1025 =

EPSC 140900Z 19006KT 1600 BR BKN001 02/02 Q1022 =

EPWA 140900Z 15004KT 3000 BR BKN004 03/03 Q1024 NOSIG=

EPWR 140900Z 32002KT 0700 R29/1000U FZFG FEW001 M03/M03 Q1025 =

EPZG 140900Z 18003KT 2000 BR BKN002 M00/M00 Q1024 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa