Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 12:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 121100Z 26009KT 9000 OVC009 03/02 Q1029 =

EPGD 121100Z 25009KT 0900 R29/1400N FG FEW001 BKN002 02/02 Q1026 =

EPKK 121100Z 26008KT 9999 FEW012 05/02 Q1030 =

EPKT 121100Z 24007KT 2000 BR BKN002 03/02 Q1030 =

EPLB 121100Z 29004KT 2800 BR FEW008 OVC012 03/02 Q1028 =

EPLL 121100Z 29005KT 6000 OVC010 03/02 Q1030 =

EPMO 121100Z 28006KT 6000 OVC009 03/02 Q1029 =

EPPO 121100Z 25008KT 6000 BKN006 03/01 Q1030 R10/29//95 =

EPRZ 121100Z 26006KT 7000 SCT011 OVC015 04/03 Q1030 =

EPSC 121100Z 19006KT 5000 BR BKN004 02/01 Q1029 =

EPWA 121100Z 28009KT 7000 BKN011 03/02 Q1029 NOSIG=

EPWR 121100Z 23005KT 180V270 0300 R29/0400N FG OVC001 02/01 Q1031 =

EPZG 121100Z 24006KT 220V290 8000 OVC004 03/03 Q1031 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa