Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Po wypowiedzeniu umowy konta debetowego w #mbank i minięciu okresu wypowiedzenia chciałem sprawdzić czy moje dane z banku zostały usunięte. Logując się na bankowość internetową wyskoczył komunikat o zablokowanym koncie (zamiast komunikatu o złym haśle/loginie), stąd moje dane nadal tam istnieją. Poprosiłem bank o usunięcie tych danych, a dostałem taką odpowiedź:
"Dzień dobry,
niestety, nie możemy zrealizować Twojego żądania. Możemy dalej przetwarzać Twoje dane w zakresie, jaki jest niezbędny, aby ustalić, dochodzić lub bronić się przed roszczeniami. Takie prawo zapewniają nam przepisy RODO (dokładnie: art. 17 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.).
Zgodnie z zasadą ograniczenia przechowywania danych, usuniemy Twoje dane, gdy upłynie okres przedawnienia roszczeń, które wynikają z umowy i nie pojawią się nowe okoliczności."
Jakiś czas temu zamykałem konto także w innym banku, nie było żadnego problemu z usunięciem danych po mojej prośbie. Tutaj miałem jakieś śmieszne konto debetowe bez żadnych opłat miesięcznych, dodatkowo miałem równe zero na koncie w momencie zamknięcia go. Co mogę w takiej sytuacji zrobić?

#bank #prawo

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #62790329b2e4a3f18943c9fe
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: LeVentLeCri
Roczny koszt utrzymania Anonimowych Mirko Wyznań wynosi 235zł. Wesprzyj projekt
  • 4
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: a jaką masz pewność, że tamten bank naprawdę pozbył się Twoich danych? Pewnie przy okazji dali ci do podpisania wypowiedzenie umowy ramowej/umowy elektronicznych kanałów kontaktu, a to nie jest równoznaczne z usunięciem danych w związku z mitycznym RODO.
  • Odpowiedz