Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 11:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 121000Z 25008KT 9999 OVC010 03/02 Q1030 =

EPGD 121000Z 25008KT 220V280 1200 R29/1500N BR BKN002 02/02 Q1027 =

EPKK 121000Z 24008KT 9999 BKN013 04/02 Q1031 =

EPKT 121000Z 24008KT 2000 BR BKN003 02/02 Q1031 =

EPLB 121000Z 28005KT 2500 -DZ BR BKN007 OVC010 03/03 Q1028 =

EPLL 121000Z 29006KT 6000 OVC009 03/02 Q1030 =

EPMO 121000Z 26005KT 5000 BR OVC009 03/02 Q1029=

EPPO 121000Z 26008KT 6000 OVC007 02/01 Q1030 R10/29//95 =

EPRZ 121000Z 26004KT 6000 OVC017 04/03 Q1030 =

EPSC 121000Z 20006KT 5000 BR BKN003 02/01 Q1030 =

EPWA 121000Z 27008KT 6000 BKN010 03/02 Q1030 NOSIG=

EPWR 121000Z 27004KT 220V300 0400 R29/0600N -DZ FG OVC001 02/01 Q1032 =

EPZG 121000Z 25006KT 220V290 7000 OVC003 03/03 Q1031 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa