Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Dr_Melfi: Blir du tatt, må du betale såkalt etterberegning av moms og engangsavgift, som om du skulle ha importert den til Norge.
Tak więc zależy od pojazdu.
Tu masz przykład.
Hva ville forskjellen være? La oss ta en ny Ford Focus EcoBoost 150 Titanium som koster 283 400 kroner. Avgiftsdelen av denne summen er 99 622 kroner. Ba dum tsss
Czyli będziesz miał cenę zakupu, od tego podatek, cło, oraz vrakpant i od całości sumy 25%


@PMV_Norway: wyszło mi ~35k NOK. Kurde, na tyle dużo że nie jest to kwota pomijalna, a jednocześnie na tyle mało że jest to warte roważenia. Najgorzej ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Ale chyba nie chce mi się z tym bawić i za parę miechów sprzedam go w PL i kupię elektryka.
@PMV_Norway: dlaczego?
Z tego co patrzyłem na recenzję to ryzyko jest mniejsze niż w spalinowych. Głównym problemem były łożyska w silnikach, ale Tesla wymieniała całe silniki na gwarancji. Zużycie baterii też jest dosyć niskie, szczególnie jeżeli ktoś nie ładował do 100%.
Przy używce można jeszcze dostać takie z darmowym ładowaniem, więc cebula ;)
@Dr_Melfi: Trzeba tez wziac po uwage ze auta w Norwegi, z powodu wysokich stawek mechanikow, generalne szybko traca na wartosci. Auto nowe, bedzie wymagac duzej doplaty, ale juz takie kilkulatnie moze sie oplacac. Zwlaszcz jak to jakis fiat, ktore w Norwegi sa malo popularne i traca szybko na wartosci.