Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 19:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 111800Z 25004KT 220V280 8000 OVC016 04/03 Q1031 =

EPGD 111800Z 24005KT 200V280 2000 -DZ BR BKN004 03/03 Q1029 R11/290095 =

EPKK 111800Z 26008KT 9999 BKN023 05/01 Q1033 =

EPKT 111800Z 23008KT 4000 BR BKN023 04/01 Q1032 =

EPLB 111800Z 28006KT 2000 R25/1500 BR BKN002 OVC017 03/03 Q1030 =

EPLL 111800Z 29003KT 5000 BR OVC010 05/05 Q1032 =

EPMO 111800Z 27004KT 5000 BR SCT011 OVC015 03/03 Q1031 =

EPPO 111800Z 30009KT 9999 BKN011 05/04 Q1032 R10/29//95 =

EPRZ 111800Z 24007KT 9999 -RA BKN013 OVC020 02/00 Q1032 =

EPSC 111800Z 26006KT 8000 SCT009 BKN011 04/04 Q1032 =

EPWA 111800Z 28008KT 7000 BKN016 04/03 Q1031 NOSIG=

EPWR 111800Z 25005KT 9999 SCT015 BKN023 06/04 Q1033 =

EPZG 111800Z 24005KT 7000 FEW007 OVC012 06/05 Q1033 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa