Wpis z mikrobloga

6 maja 1937 roku, niemiecki sterowiec „Hindenburg“ spłonął podczas cumowania na lotnisku w Lakehurst w amerykańskim stanie New Jersey.

Choć z perspektywy czasu wydaje się to nieprawdopodobne, ze sterowcami wiązano duże nadzieje nie tylko w branży transportowej. Te ogromne maszyny brały udział w pierwszej wojnie światowej – Niemcy używali ich jako dalekodystansowych bombowców. Znany model LZ-104, mierzący aż 226,5 metra długości, mógł przenosić ponad tonę bomb; miał też na pokładzie cztery karabiny maszynowe.

Pojazdy te, popularnie zwane zeppelinami od nazwiska konstruktora, Ferdinana von Zeppelina, budowano z duraluminium oraz… zwierzęcych jelit! Okazało się, że doskonale nadają się one do tworzenia szczelnych powłok zdolnych utrzymać gaz nośny. Na jeden statek potrzeba było wnętrzności od około 250 tysięcy krów.

Wydaje się dziwne, że konstrukcji wykonanej z łatwego do przebicia materiału zwyczajnie nie przestrzeliwano. Tu wychodziła na jaw największa przewaga zeppelinów na polu bitwy: pułap lotu. Alianci dysponowali myśliwcami zdolnymi do wznoszenia się na wysokość maksymalnie 3,5 kilometra, podczas gdy sterowce osiągały nawet 7 kilometrów! Co więcej, jeśli już udało się komuś trafić w powłoki gigantycznego bombowca, ten się nie zapalał – na tak dużej wysokości zwyczajnie brakowało tlenu!

Najbardziej spektakularna katastrofa lotnicza w dziejach. Upadek Hindenburga

#ciekawostkihistoryczne #historia #lotnictwo #historiajednejfotografii #militaria #ciekawostki
CiekawostkiHistoryczne - 6 maja 1937 roku, niemiecki sterowiec „Hindenburg“ spłonął p...

źródło: comment_1651821969j6drNh5h3LCFGmLsaBAJgW.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Alianci dysponowali myśliwcami zdolnymi do wznoszenia się na wysokość maksymalnie 3,5 kilometra, podczas gdy sterowce osiągały nawet 7 kilometrów!


@CiekawostkiHistoryczne: To jest delikatnie mówiąc nieścisłe, albo raczej... nieprawda.

Nawet na początku wojny, taki jednopłat Morane-Saulnier miał pułap 4km, natomiast już w 1916 weszły takie Airco DH.4. z pułapem 6700 metrów, czy inne samoloty z pułapem powyżej
  • Odpowiedz