Wpis z mikrobloga

@czorny_lis:

byłem kiedyś na takiej prezentacji o procesie tworzenia gier i tam gość mówił, że robienie drzew jest zawsze upośledzone, bo po pierwsze zużywają mega dużo mocy obliczeniowej ze względu iż jest ich dużo zazwyczaj oraz implementacja jakiegokolwiek modelu zniszczeń to proszenie się o bugi i glitche, więc łatwiej jest zrobić to jako nieruszalny obiekt

To nie jest do końca prawda, Crysis i Far Cry 2 miały bardzo złożone systemy niszczenia
@Tibor: Pamiętam bodajże w stalkerze jak cieniutkie drzewa nie zatrzymywały już kul i nie dało się za nimi schować, myślałem że to jakiś bug i szukałem w necie fixa na to
@Zgrywajac_twardziela: Nie znam się zbytnio na systemach wegetacji, ale czy największy koszt w przypadku roślin to nie jest alpha testing?
No i problemem jest też ogarnięcie dobrych cieni dla małych roślin, jeśli nie używasz raytracowanych cieni. Do tego wiele małych trójkątów dla gałązek i liści, które niekoniecznie dodają coś do finalnego obrazu i zaczyna się problem marnowanie czasu na rysowanie rzeczy, których nie widać.

Jednakże zużywanie dużo mocy obliczeniowej przez drzewa
@young_fifi:
Generalnie się z Tobą zgodzę, ale wiele studiów robi właśnie tak jak piszesz xD
"hurr durr, przecież drzewa są tanie i można sobie kilkaset wstawić i nie laguje"
Głowy nie daję która to część była, ale jak mnie pamięć nie myli, chyba Dirt Rally, albo Dirt 4, gdzie wszystkie OSy działały ultra płynnie, a był jeden czy dwa takie gdzie było nawalone kilkaset high poly i high res modeli drzew(spora
Obecne maszyny gamingowe są na tyle wydajne, że sporo elementów robi się na odwal


@Zgrywajac_twardziela: No PC #nikogo. Każdy pod konsole optymalizuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No w sumie też się zgodzę z tym co napisałeś. Na tym filmiku co wysłałeś to wydaje mi się, że większość rzeczy jest do wyklikania w silniku przez animatorów/designerów/technical artistów (w shaderach) w UE4. Kwestia tego jakie narzędzia ma Ubisoft
@young_fifi:

No PC #nikogo. Każdy pod konsole optymalizuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Ale ja miałem na myśli też konsole, obecne są na tyle potężne, że bez problemu by ogarnęły system uszkodzeń drzew, tylko, że nikomu się nie chce tego robić, i zamiast tego się wrzuca milion niezoptymalizowanych drzew czy kamieni np. xD

No w sumie też się zgodzę z tym co napisałeś. Na tym filmiku co
Crysis

przeważnie są to bardzo stare gry, które przecież działały płynnie na sprzęcie ze swoich czasów.


@Zgrywajac_twardziela: Crysis nie działał płynnie na sprzęcie swoich czasów - ba, wiele opcji wyświetlało ostrzeżenie że jest tak zasobożerne że komputer może nie wyrobić. Nie bez powodu ta gra była kiedyś używana jako benchmark. Nie bez powodu powstał mem "Does it run Crysis?": https://www.google.com/amp/s/amp.knowyourmeme.com/memes/but-can-it-run-crysis