Wpis z mikrobloga

  • 0
Mireczki mam pytanie, bo spierdzieliłem trochę i nie znam się wcale na radiotelefonach. Kupiłem sobie na dobrej promce noname radiotelefon aby mieć na awaryjne sytuację (wojna, klęski żywiołowe itp.) . Niestety ma odkręcają antenę więc nie jest legalny, a w specyfikacji ma zakres od 420 do 450 MHz czyli też nie taki jaki ma darmowe i legalne pasmo. Specjalnie rozebrałem radio w środku jest płytka podpisana BF-666S.
Czy jak dobrze rozumiem i znalazłem w necie to aby mógł on współpracować z innymi legalnymi radiotelefonami to muszę kupić kabelek usb i wgrać do niego częstotliwości z pasma 446 MHz? Pomijam kwestie anteny, bo i tak chcę aby to leżał on tylko w domu awaryjnie.
#baofeng #krotkofalarstwo #radiotelefon
  • 12
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@FoxX21: to jest ten bez wyświetlacza? To tak, kup kabel i zaprogramuj inne częstotliwości, nie waż się naciskać ptt teraz, chińczycy zostawiają często kanały w paśmie komisariatu w koziej wólce.
  • Odpowiedz
@l-_-l: O ile jestem pierwszy za tym aby uświadamiać i czasem nawet bekę cisnę jak ktoś ma IQ < 20 to tutaj akurat temat o komisariacie z koziej wólki trochę z dupy. ;) Ale zgadzam się - jest losowo ustawiony, nie wiadomo gdzie, lepiej nie używać. ;)
  • Odpowiedz
@l-_-l: tak, model bez wyświetlacza tylko dwa pokrętła na górze - jedno od włączenia i głośności, drugie od wyboru kanału(16 do wyboru), do tego lewej 3 przyciski: PTT, latarka i przycisk do zwiększenia mocy odbioru(szum), po prawej 2 gniazda na słuchawki/mikrofon. Jak rozumiem skoro to jest klon i ma płytkę z oryginału to kabelkiem oryginalnym powinno pójść bez problemu wgranie częstotliwości? Pytam się, bo chcę zamówić sobie taki kabelek z aliexpress
  • Odpowiedz