Wpis z mikrobloga

Nie ma firmy o takiej samej nazwie więc nie łamię prawa. Błąd przy wyborze nazwy firmy.
https://www.youtube.com/watch?v=DXfIukNQ17k

Czy sprawdzenie dostępności nazwy firmy w Google jest wystarczające? A może trzeba zrobić jeszcze weryfikację nazwy w ramach wolnych domen internetowych i w Urzędzie Patentowym? Analiza prawna marki to żmudny i czasochłonny proces, który mi jako rzecznikowi patentowemu zajmuje wiele godzin.

Samemu możesz sprawdzić dostępność nazwy na identyczność. Tyle, że kolizją będą dla Ciebie również podobne nazwy firm. Często widzę błędy na tym etapie. Ludzie robią krótkie poszukiwania w Google i jak nic nie znajdują to myślą, że nie naruszą swoją nazwą prawa. Niestety może ich to doprowadzić do sporów sądowych o prawa do marek.

Wystarczy, że ktoś z Portugalii zastrzeże swoją nazwę firmy w formie unijnego znaku towarowego. Wybierając nawet podobną nazwę książkowo naruszysz prawo. Błędy przy wyborze nazwy firmy wynikają z tego, że ludziom wydaje się, że prawo chroni markę tylko na identyczność. Czyli, że skoro dwie firmy nie mają identycznych nazw, ale różnią się jedną literką to wszystko jest legalne. Niestety jest zupełnie inaczej. Zarejestrowane znaki towarowe chronią nazwę firmy przed ryzykiem wprowadzenia w błąd.
Z tego właśnie powodu aby uniknąć błędów przy wyborze nazwy firmy zleć analizę prawną swojej marki rzecznikowi patentowemu. Jeżeli znajdę jakieś kolizję to podpowiem Ci jak je obejść.

#prawo #ciekawostki