Wpis z mikrobloga

Kupilem sobie ostatnio TAKA stacje lutownicza, za namową TEGO WARIATA bo mega ją zachwalał. I teraz kilka faktów i pytan.
Jestem absolutnym amatorem - lutuję głównie ledy (panele, paski, listwy, moduły czy diody na radiatorach) oraz kable do tego i razem ze sobą. Nie zdarzyło mi się nigdy (i pewnie nigdy mi się nie zdarzy) lutowac płytek elektronicznych itp, ale wiem, ze taka stacja w porównaniu do zwykłej transformatorówki to mega przeskok i chciałbym się nauczyć jak jej prawidłowo używać. Bo poki co idzie mi tragicznie.

Np na tym grocie z zestawu, ustawienie 360st to czekanie dobrych kilka sekund żeby cyna w ogóle zaczęła się topić (nawet ta o mniejszej średnicy), ustawienie 400st - cyna topi sie oczywiście 2x szybciej, ale pływa jak wściekła i nie łapie się materiału. Mam tez topnik, który mi sprzedali w lokalnym sklepie razem z cyna o dwóch średnicach (patrz zdjęcie), ale moim zdaniem nie działa to tak, jak powinno - mimo użycia topnika cyna pływa, a nie łapie się materiału.

Wiem, ze pewnie robię mnóstwo rzeczy złe i to moja wina, ze nie umiem używać sprzętu prawidłowo, ale mam prośbę - moglibyście rzucić jakimś artykułem, filmem, a zwłaszcza porada z własnego doświadczenia, w stylu:
- jak dobrać grot do materiału
- jaki wybrać topnik
- jakiej używać cyny do danego grota / materiału
- jakich używać temp do danych materiałów / cyny
- jak właściwie lutowac kable, ledy, itp.

Będę cholernie wdzięczny, bo ułatwiło by mi to prace niezmiernie. (Sorry za spam tagami, ale wydaje mi się, ze pod takimi najwiecej pomocnych dłoni się znajdzie)

#elektronika #lutowanie #lutownica #stacjalutownicza #kiciochpyta #elektryka #elektronikadiy #elektronikadiy #diy #majsterkowanie
chozi - Kupilem sobie ostatnio TAKA stacje lutownicza, za namową TEGO WARIATA bo mega...

źródło: comment_1646208506yVooT52onXA93NY1ZZK5my.jpg

Pobierz
  • 19
ustawienie 360st to czekanie dobrych kilka sekund żeby cyna w ogóle zaczęła się topić