Wpis z mikrobloga

Jest ktoś w stanie mi wyjaśnić fakturę opłat za zużytą energię? Rodzice mają gospodarstwo rolnicze no i oczywiście dali się naciągnąć wierząc że będzie tylko lepiej i taniej. Póki co to jest kosmicznie drogo po dotarciu pierwszej faktury za półrocze. Nie znam się na tym kompletnie ale sambym się chciał dowiedzieć i im wyjaśnić za co teraz płacą. Wydawało mi się że mieli by zapłacić tylko za różnice którą zużyli a którą wyprodukowali no ale do końca nie rozumiem tej faktury. Może coś z instalacją jest nie tak? Jest ktoś obeznany w temacie, mógłbym pokazać fakturę na priv
#fotowoltaika #prad #pge
  • 40
@TopowyJanusz: Masz duże zużycie. W okresie od lipca do grudnia pobrałeś z sieci 8,7MW, w tym czasie oddałeś 5,6MW. A to co pobrałeś to nie całkowite twoje zużycie, bo dochodzi jeszcze autokonsumpcja.

Z tego co oddałeś realnie zostaje ci 3,9MW.

8,7MW - 3,9MW = 5MW do rozliczenia. Przy realnej cenie kWh w okolicach 1 zł (wliczmy w to dystrybucję, akcyzy) to mniej więcej faktura się zgadza.

@zibizz1:

Dlaczego nie masz
@mirekwirek @zibizz1 z tego co czytam g12 to podział na dwie strefy. U nas jednak zużycie zaczyna się od 6 do tej 15 i od 18 do 22 przy czym i tak w ciągu doby niektóre urządzenia chodzą 24/7 takie jak zbiornik schładzający mleko, grzałki grzejące wodę potrzebne do utrzymania czystości chlewni. A od 22 do 6 nie ma tak dużego zużycia. Czyli w naszym wypadku opłacalność tych paneli jest średnia biorąc
@TopowyJanusz kosmicznie drogo w jakim sensie? Więcej wyszło niż przed założeniem fotowoltaiki czy spodziewaliście się większych zysków z paneli? Macie spore zużycie i zbyt małą produkcję z fotowoltaiki. Jaka moc instalacji?
Może jakiś rachunek sprzed wymiany licznika podeślij?
@zibizz1: Przepraszam, masz rację. Pośpiech. Czyli zużycie jeszcze większe.

@TopowyJanusz: Ktoś źle oszacował zapotrzebowanie na prąd i widać, że instalacja za mała. Na pewno obniżyło to rachunki. Ale nie w 100%.