Wpis z mikrobloga

Cześć
Potrzebuję pomocy i może ktoś będzie mi wstanie pomóc.

Codziennie otrzymuję plik z zadaniami, które muszę rozpisać na dział. Zadań tych jest ok 200 i do rozpisania na ok 15-20 osób. Wiadomo jest to czasochłonne i w miesiącu tracę przez to sporo czasu.

Na razie wpadłem na coś takiego:

=INDEKS($D$1:$D$9;LOS.ZAKR(1;ILE.NIEPUSTYCH($D$1:$D$9)))


Problem jednak z tym rozwiązaniem jest taki, że nie gwarantuje, że przypisze każdemu pracownikowi taką samą ilość zadań z tolerancją +/- 1 oraz każda ingerencja w formułę bądź listę pracowników powoduje, że losowanie odbywa się na nowo.

#excel
SNUPPi - Cześć
Potrzebuję pomocy i może ktoś będzie mi wstanie pomóc.

Codziennie ...

źródło: comment_1644259581sXcjwDftG674faDwGmoLUY.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
@zifkenau: Do listy mają dostęp wszyscy pracownicy bo m.in. do tego pliku te zadania wpisują a potem na następny dzień je rozpisuję. Dlatego zastosowane przeze mnie rozwiązanie nie do końca jest dobre bo ingerencja osoby 3 może rozwalić całą formułę.

Problem wydaje mi się błahy i łatwy do ogarnięcia dla kogoś kto siedzi mocno w excelu. Ja niestety aż takiej wiedzy nie mam a chcę ten problem rozwiązać (i oszczędzić czas)
  • Odpowiedz
@SNUPPi: To może opisz porządnie wymagania zamiast oczekiwać, że ktoś przypadkiem trafi w sedno. Jeżeli potrzebujesz większej losowości, to przeciągnij jw. pracowników (ale w osobnym zakresie, żeby nie łączył się z zadaniami), dodaj w kolumnie obok funkcję LOS(), posortuj po wylosowanych liczbach i przeklej listę pracowników do zadań.
  • Odpowiedz