@justkilling: Volva B10LA które mieliście pojeździly 10 lat ze względu na brak odpowiedniego serwisowania. W innych miastach drugie tyle. Teraz może jest lepiej ale dawniej to była tragedia...
@MarianoaItaliano: Volva nadal jeżdżą, ale to fakt że były kiedyś źle serwisowane. Teraz z nimi przez to są największe cyrki na zajezdni, na potęge padają w nich mosty a na części czeka się miesiącami. #!$%@? wie czym były te mosty kiedyś zalewane, ale padają jak muchy.
Natomiast teraz jest dużo lepiej jeśli chodzi o serwisowanie AUTOBUSÓW - bo w tramwajach nadal króluje młot. Przynajmniej na nowych sadach, od kiedy jest
@mroz3: w KAŻDEJ instrukcji samochodu osobowego czy autobusu jest napisane że jeśli świeci się czerwona kontrolka to należy natychmiast zaprzestać jazdy, ale jeśli świeci się żółta to warunkowo można kontynuować jazdę, jednak należy przy pierwszej możliwej okazji sprawdzić dany system.
Z żółta kontrolką to akurat ten dyspozytor miał rację.
@dzimihumunukulapula: Nie miał racji/ Zawsze to kierowca odpowiada za bezpieczeństwo pasażerów i to kierowca akceptuje stan pojazdu do dalszej jazdy. Jeżeli uważa, że nie jest bezpiecznie to ma pełne prawo odmówić dalszej jazdy. On nie musi być mechanikiem, nie od tego jest. On ma czuć komfort jazdy i mieć zaufanie do pojazdu, a nie kręcić w nerwach i zerkać czy mu
@mroz3: najlepsze jest to ze jakby cos sie stalo to rozmowa w cudowny sposob zaginie, a kierowce beda maglowac az znajda jakis dowod ze jest nieodpowiedzialny i nie dba o bezpieczenstwo, na przyklad jako nastolatek rowerem kogos potracil
@mroz3: co do oleju to jakaś bzdura i w to nie wierzę, producent silnika określa klasę jakości, klasę lepkości, ew. Dodatkowa specyfikację (mb-205, z czapy sobie wziąłem ta nazwę) i tyle, a klient kupuje olej który te warunki spełnia bez względu czy mobil 1 czy lotos. Jeżeli pomimo lania zgodnego oleju są problemy to wynikają z czego innego (np wadliwej konstrukcji silnika albo 1000 innych przyczyn).
@mroz3: Co to za brednie? 1. Olej silnikowy ma spełniać odpowiednie normy. Oleju nie produkują producenci autobusów, są dostarczane przez poddostawców. Jeden olej może spełniać wymagania wielu producentów pojazdów, więc może pasować do mercedesa i do Volvo. Check nie zaświeci się od oleju, prędzej lampa alladyna. To inna usterka. 2. Pióra wycieraczek się po prostu wymienia jak się zużywają, nic do to nie ma alkohol. Kiedyś płyny zimowe zawierały alkohol, bo nie zamierzał i dobrze zmywał brud. 3. Dyspozytor dobrze powiedział. Jak błąd jest na żółto to można dojechać do bazy. Może np oznaczać, że pozostało mniej niż 10% klocków. Jak autobus na klockach robi 100 000 km, to 10% powinno wystarczyć na dojazd na
@Jemigrant: pokaż mi przykład idealnego przedsiębiorstwa. Jedynie przychodzą mi ajenci warszawskiego ZTM bo tam lecieli w #!$%@? i teraz każdy autobus ma czasowy certyfikat bo inaczej przewoźnik płaci kary.
@MarianoaItaliano: co to znaczy idealnego? Mówię o takich przypadkach że dyspozytor chce puścić dalej kierowcę z błędem w układzie ebs lub jakimś innym mającym bezpośredni wpływ na prowadzenie pojazdu. Ja jestem po innej stronie barykady. Tej która naprawia wozy, taboru mamy dużo. W wozach często spotykam naklejone kartki przez najczęstszych użytkowników z prośbą 'prosze nie odpisywać usterek na zjazdach'. Dzięki Bogu że kadra powoli wymiera, przychodzą młodzi i coraz mniej
@mroz3: to normalne że dilerzy namawiają na oleje od nich których przecież nawet sami nie robią a na których mają niezłą marże, jeśli się zaleje olej z właściwymi parametrami to nic się nie stanie. Mazanie wycieraczek to sprawa tłustej szyby lub wycieraczki a nie przemycia alkoholem, wycieraczki musiały mazać już wcześniej (bo przecież jakby było dobrze to nikt by ich alkoholem nie mył) i alkohol najzwyczajniej w świecie nie pomógł
https://www.facebook.com/czympkjeblo/photos/a.167451910636607/920149082033549/
#wroclaw #mpkwroclaw
źródło: comment_1643273945f0cpMvwskDNpkw7IcsWMZu.jpg
PobierzNatomiast teraz jest dużo lepiej jeśli chodzi o serwisowanie AUTOBUSÓW - bo w tramwajach nadal króluje młot. Przynajmniej na nowych sadach, od kiedy jest
Dyspozytor miał racje i nie wiem z czego bk.
@dzimihumunukulapula: Nie miał racji/ Zawsze to kierowca odpowiada za bezpieczeństwo pasażerów i to kierowca akceptuje stan pojazdu do dalszej jazdy. Jeżeli uważa, że nie jest bezpiecznie to ma pełne prawo odmówić dalszej jazdy. On nie musi być mechanikiem, nie od tego jest. On ma czuć komfort jazdy i mieć zaufanie do pojazdu, a nie kręcić w nerwach i zerkać czy mu
źródło: comment_16432918933QpxnL9aTFrGPQS3zYpdtp.jpg
PobierzJeżeli pomimo lania zgodnego oleju są problemy to wynikają z czego innego (np wadliwej konstrukcji silnika albo 1000 innych przyczyn).
1. Olej silnikowy ma spełniać odpowiednie normy. Oleju nie produkują producenci autobusów, są dostarczane przez poddostawców. Jeden olej może spełniać wymagania wielu producentów pojazdów, więc może pasować do mercedesa i do Volvo.
Check nie zaświeci się od oleju, prędzej lampa alladyna. To inna usterka.
2. Pióra wycieraczek się po prostu wymienia jak się zużywają, nic do to nie ma alkohol. Kiedyś płyny zimowe zawierały alkohol, bo nie zamierzał i dobrze zmywał brud.
3. Dyspozytor dobrze powiedział. Jak błąd jest na żółto to można dojechać do bazy. Może np oznaczać, że pozostało mniej niż 10% klocków. Jak autobus na klockach robi 100 000 km, to 10% powinno wystarczyć na dojazd na
źródło: comment_1643299398uyrZ590xtYyFK39a7V9a4E.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
@MarianoaItaliano: nie każde, nie każdy wał