#kosmos #technologia
To jest ostatnie zdjecie Teleskopu Jamesa Webba, ktory pozwoli nam zajrzec w przeszlosc miliard lat dalej niz poprzednik - teleskop Hubble'a. Dzieki niemu zobaczymy pierwsze gwiazdy i galaktyki uformowane zaraz po Wielkim Wybuchu. Prawdopodobnie dowiemy sie rowniez rzeczy, ktorych nie oczekiwalismy, odkryjemy mase planet, a moze nawet slady zycia poza Ziemia. Szanujesz, plusujesz.
mamut2000 - #kosmos #technologia
To jest ostatnie zdjecie Teleskopu Jamesa Webba, k...

źródło: comment_1640438685KZiFaSgM5HLhshowLDNmSo.jpg

Pobierz
  • 64
Niby jak? Ten teleskop po prostu widzi podczerwień.

@Volki: Na tym polegaja teleskopy. Widza swiatlo. Webb pozwoli na badanie skladu atmosfer egzoplanet. Jego glownym celem nie jest szukanie zycia, ale jest mozliwe, ze uda mu sie wykryc w atmosferze planety duze ilosci CO2, ktory generalnie oznacza zycie. Oczywiscie jest to bardziej skomplikowane.
Niby jak? Ten teleskop po prostu widzi podczerwień.

@Volki: chyba trudno o bardziej debilne i ignoranckie pytanie… jakbyśmy to wiedzieli to byśmy je już raczej odkryli. Przed odkryciem np. pierwszej egzoplanety też raczej nie wiedzieliśmy jak je odkryć. Aż przyszedł ktoś kto wykorzystał dostępne narzędzia i tak zinterpretował dostępne dane ze mogliśmy stwierdzić ze takowe planety istnieją.

Ogólnie w sumie „odkrywanie czegoś” polega na tym ze przychodzi ktoś kto wpada na
@enzojabol chyba trudno o bardziej debilną i ignorancką odpowiedź…

Nawet nie byłeś w stanie odpowiedzieć jak chcesz odkryć życie.

Webb jest po to, żeby móc widzieć dalej, gdyż przestrzeń się rozszerza, rozciągając fale widziane do podczerwieni.

Dorabianie do tego możliwości, których teleskop nie ma, jest po prostu igborancją.
@Volki: Będzie mógł zajrzec dalej ale będzie tez lepiej widział to co jest bliżej… to raczej dość oczywiste. czyli będzie mógł dostrzec znacznie więcej np. w sąsiedztwie pobliskich gwiazd, zbadać dokładniej atmosfery krążących wokół nich gwiazd.