@suqmadiq2ama: W średniowieczu nie było bezrobocia - jak wojsko spaliło Ci wioskę, od razu z zawodu wieśniaka przeskakiwałeś do zawodu bezdomnego żebraka a nawet do zawodu zmarłych z głodu zwłok
@Waspin: A w starożytności jak etna wybuchła to wyparowałeś w trakcie walenia konia - to rzeczywiście rozsądne argumenty vs namówienie ludzi do porzucenia roli i pracy w fabrykach
@suqmadiq2ama: nie wiem co masz na myśli - wg Ciebie bezrobocie stworzył kapitalizm, udowodniłem że stan braku pracy znany był wcześniej i dość popularny. Jak mi napiszesz. że nie było osób żyjących z socjalu to przypomnę ilu było żebraków, którzy są protoplastami życia za cudze
@Waspin: Masz 14 lat i jedyne co wiesz na temat to "korwin masakruje lewaka" na yt 5 lat temu, nie mam zamiaru strzępić ryja i komuś tłumaczyć podstawowej historii
@KajakOdTyluToKajak: rozwój manufaktur, również i w Europie zachodniej, był tak powolny, że nie odgrywały one poważniejszej roli w produkcji poszczególnych krajów. O zasadniczej zmianie w tej dziedzinie mówić możemy dopiero w XVIII wieku. Zakładanie manufaktur i organizowanie w nich procesu produkcji wymagało stosunkowo dużych kapitałów, co stanowiło pierwszą poważną przeszkodę ich rozwoju. Drugą były trudności w zdobyciu siły roboczej, rzemieślnicy i chałupnicy ustosunkowali się raczej negatywnie do nowych warunków pracy, w których stawiano im większe wymagania, zwłaszcza w dziedzinie wydajności.
W powstającym systemie manufakturowym starano się wiec od początku stosować przymus pracy w stosunku do pewnych kategorii ludzi, na przykład byli to ludzie luźni, więźniowie, chłopi pańszczyźniani itp. Zarówno dominujący w tej epoce system nakładczy, jak i rodząca się dopiero manufaktura, zawierały już w sobie pewne elementy kapitalistycznych stosunków produkcji oraz były ważnym etapem ewolucji od feudalizmu do kapitalizmu.
Małą ekonomiczną wydajność pańszczyzny i przywiązania chłopa do ziemi zaczęto dostrzegać w czasach oświecenia. Od 1765 roku Andrzej Zamoyski zniósł pańszczyznę w dobrach bieżuńskich, ks. Paweł Brzostowski w dobrach Merecz na Wileńszczyźnie, nieco później Stanisław Poniatowski w
@suqmadiq2ama: no ale przecież przez większość historii tak było. Ludzi którzy nie byli w stanie pracować wyganiano z gospodarstwa, działo się tak przez wieki. Pamiętam że jakiś miesiąc temu było nawet na tym tagu zdjęcie dziada proszalnego z feudalnej Japonii z końca XIX wieku. Wiem że jesteś osobą uzależnioną i przez to możesz w coś wierzyć tylko "całym sobą" że tak powiem, no ale bez przesady z tą walką z
@ArekMaupa: Według ciebie ci na zdjęciu nie chcą pracować lub nie nadają sie? Korwin zgromadził swoim pieroleniem nie mniejszych przygłupów niż pis. Ja tylko przypomne że wszelkie prawa człowieka i pracownika wywalczyło lewactwo
@suqmadiq2ama: Na pewno nadają się do pracy i chcą to robić, co to ma do rzeczy? Bezrobocie po prostu było od zawsze, no i będzie pewnie też w mniejszym albo większym stopniu nam towarzyszyć do końca gatunku. Wydaje mi się też że pomysł żeby się opiekować członkami swojego gatunku towarzyszy ludzkości od chowania się na sawannie przed dzikimi zwierzętami i jest trochę starszy niż podział na lewactwo i prawactwo, no
@suqmadiq2ama: mam 38 lat i nie będę gadał z człowiekiem, który z braku argumentów obraża rozmówców. Lewactwo jak na razie spowodowało największe ludobójstwo w historii człowieka. Zapraszam na #czarnolisto - idealne miejsce dla gówniarzerii
#starszezwoje - tag ze starymi grafikami, miedziorytami, rysunkami z muzeów oraz fotografiami
#historia #fotohistoria #usa #myrmekochoria
Komentarz usunięty przez autora
rozwój manufaktur, również i w Europie zachodniej, był tak powolny, że nie odgrywały one poważniejszej roli w produkcji poszczególnych krajów. O zasadniczej zmianie w tej dziedzinie mówić możemy dopiero w XVIII wieku. Zakładanie manufaktur i organizowanie w nich procesu produkcji wymagało stosunkowo dużych kapitałów, co stanowiło pierwszą poważną przeszkodę ich rozwoju. Drugą były trudności w zdobyciu siły roboczej, rzemieślnicy i chałupnicy ustosunkowali się raczej negatywnie do nowych warunków pracy, w których stawiano im większe wymagania, zwłaszcza w dziedzinie wydajności.
W powstającym systemie manufakturowym starano się wiec od początku stosować przymus pracy w stosunku do pewnych kategorii ludzi, na przykład byli to ludzie luźni, więźniowie, chłopi pańszczyźniani itp. Zarówno dominujący w tej epoce system nakładczy, jak i rodząca się dopiero manufaktura, zawierały już w sobie pewne elementy kapitalistycznych stosunków produkcji oraz były ważnym etapem ewolucji od feudalizmu do kapitalizmu.
Małą ekonomiczną wydajność pańszczyzny i przywiązania chłopa do ziemi zaczęto dostrzegać w czasach oświecenia. Od 1765 roku Andrzej Zamoyski zniósł pańszczyznę w dobrach bieżuńskich, ks. Paweł Brzostowski w dobrach Merecz na Wileńszczyźnie, nieco później Stanisław Poniatowski w
Wiem że jesteś osobą uzależnioną i przez to możesz w coś wierzyć tylko "całym sobą" że tak powiem, no ale bez przesady z tą walką z