Wpis z mikrobloga

Siema Mirki,
Początkujący laik samochodowy potrzebuję drobnej pomocy w diagnozie. Wiem że tych tematów było sporo ale są one stare i jest tam milion opinii.
Pacjent 1.6 74kw AKL PB+LPG. Objawy: w granicach 1700-2200 obrotów podczas dodawania gazu następuje szarpanie(tylko na biegach). Wszystko jest gitara oprócz tego, na wolnych obrotach silnik pracuję równo, nie ma z nim żadnych problemów lecz na każdym biegu podczas zwiększania się obrotów występuje szarpanie i to takie dość mocne jakby samochód zaczynał się krztusić i telepie nim całym. Po przekroczeniu magicznej bariery szarpanie znika i jest wszystko git. Objawy na benzynie jak i lpg.
Większość komentarzy kieruję te objawy na świece/kable/cewki. Na pierwszy rzut oka kable wyglądają ok, po ciemku nie zauważyłem też żadnego przebicia. Świec niestety nie było mi dane zobaczyć bo jak to w tym silniku świece są przykryte kolektorem a nie posiadam odpowiedniego klucza by je odkręcić. Jeśli ta diagnoza jest trafna to ogarnę kluczyk za parę ziko i sam się z tym pobawię. Czy może problem leży całkiem gdzie indziej?
#mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja
  • 8
@BlackShawarma: Zobacz błędy kabel do vagów kosztuje już 20zł. Dobrze by było też spojrzeć na pracę sondy lambda i korekty paliwowe. Bo jeśli lecą do granicy tuż przed szarpaniem to jakiś problem z odmierzaniem paliwa.
@BlackShawarma: na gazie świece szybciej lecą.. tzn po około 10-15K.. w sumie jest taka zasada że świece zmienia się razem z olejem jak się ma gaz bo przebieg wychodzi akurat jak się kończą. Skoro piszesz że u siebie nie dotykałeś się do tego to jest spora szansa że natłukłeś te 15K i świece na pewno są do wymiany.
No i ewentualne inne rzeczy, bo objawy nie muszą być z jednej usterki
na gazie świece szybciej lecą.. tzn po około 10-15K.. w sumie jest taka zasada że świece zmienia się razem z olejem jak się ma gaz bo przebieg wychodzi akurat jak się kończą. Skoro piszesz że u siebie nie dotykałeś się do tego to jest spora szansa że natłukłeś te 15K i świece na pewno są do wymiany


@r5678: Co Ty dupisz chłopie... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@BlackShawarma: ja bym zerknał na skrzynie biegów, te 1.6 VAG mialy problemy z dyfrem który był przynitowany do skrzyni i potrafiło upierdzielić nity ktore wesoło wpadały do skrzyni na impreze z trybami :) objawem własnie było szarpanie przy przyspieszaniu. Ludzie jezdzili z tym, aż potrafiło wyrąbać spływ oleju ze skrzyni. Zapobieganie polegało na wymianie nitów na zestaw naprawczy ze śrubami, bądz zakupienie we własnym zakresie śrub (wyjdzie taniej)